Késik a 830 km hatótávú Lucid Air

Eredetileg idén tavasszal kezdődött volna a Lucid Motors legelső villanyautójának, az Air szedán különleges Dream Edition változatának kiszállítása az Egyesült Államokban, ám ezt most az év második felére, bizonytalan időpontra halasztották – jelentette be Peter Rawlinson vezérigazgató egy interjúban. A döntésben több tényező is közrejátszott, elsősorban a tőzsdére való belépés a Churchill Capital Corp IV (CCIV) vállalattal való egyesüléssel.

Az úgynevezett SPAC (Special Purpose Acquisition Company) megállapodás, melynek során a cégek 11,75 milliárd dolláros közös tőkeértékkel kerülnek bejegyzésre, körülbelül 4,4 milliárd dolláros bevételt jelent a Lucidnak, ami mellett már bátran odébb lehet tolni a megjelenést. De a CEO elmondása szerint nem pénz kérdése volt a gyártás indulásának ideje – merthogy a szaúd-arábiai fő részvényesek mélyen a zsebükbe tudnak nyúlni, ha szükséges –, sokkal inkább a CCIV visszajelzése, mely szerint fontos, hogy az Air hibátlanul érkezzen a piacra, így az sem baj, ha a második félévre csúszik a megjelenés. Rawlinson hozzátette, hogy ő személy szerint nagyon erőltette a tavaszi kiszállítást, de örül, hogy több idő marad az autó és a gyártási folyamat tökéletesítésére.

A beszélgetésben a Tesla is felmerült: a vezérigazgató a Model S szedán 2012-es megjelenését hozta fel példának, amikor még újdonság volt a villanyautózás, és az élmény miatt a vásárlók hajlandóak voltak szemet hunyni a minőségi problémák felett. Szerinte ezek az idők elmúltak, ráadásul a Lucid luxusautó-gyártóként reklámozza magát, ezért is különösen fontos, hogy semmi kivetni való ne legyen az Airben.

Mellékesen Rawlinson azt is megjegyzi, hogy nyilvánvalóan a koronavírus sem könnyítette meg a gyártás elindítását, és vadászni kell az alkatrészeket a beszállítóktól, tehát valószínűleg egyébként sem tudta volna tartani magát az ütemtervhez a gyártó. A globális autógyártást akadályozó chiphiány azonban a Lucidot állítólag elkerülte.

A Lucid Air Dream Edition 1080 lóerős teljesítménnyel és 503 mérföldes hatótávval (19 colos felnik esetén) lép piacra. Nem ez lesz a legnagyobb hatótávolságú változat, ugyanis az ezt követő Grand Touring típussal akár 517 mérföldet is meg lehet tenni az EPA szerint, amely durván 827 kilométeres, többé-kevésbé valós hatótávolságot jelent – ez egy hajszállal kevesebb, mint amivel a Tesla Model S Plaid megy gyártásba 2021 végén, de majd meglátjuk, mit hoznak a hivatalos mérések. Legolcsóbban 69.990 dollárért cserébe lehet hazavinni az Airt (7500 dolláros állami támogatással együtt), ez az alaptípus 480 lóerős teljesítményt hátsókerék-hajtással, valamint 406 mérföldes (670 kilométeres) hatótávot kínál a vásárlóknak.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.