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
auto
2024. 04. 26. péntek

Rendszeres olvasóink bizonyára ismerik az előzményeket, ezért csak nagyon röviden foglalnám össze a Hyundai akkucsere visszahívással kapcsolatos eseményeket. A mai napig 17 olyan eset került nyilvánosságra, amikor egy Hyundai Kona akkumulátora kigyulladt, többnyire (de nem feltétlenül) töltés közben. A Hyundai 2020 végén világszerte 77.000 autót hívott vissza és frissítette a rajtuk lévő BMS (akkufelügyeleti rendszer) szoftvert. Úgy tűnik, ez nem jelentett megoldást, miután egy visszahíváson már átesett példány is lángra kapott, Dél-Korea illetékes minisztériuma az asztalra csapott, és megsürgette az eseményeket.

Újabb információk a Hyundai akkucseréről

Az elmúlt hetekben hivatalos források is megerősítették, hogy kb. 82.000 Hyundai járműben visszahívás keretében akkumulátort fognak cserélni. A visszahívás 900 millió dollárba (270 milliárd Ft) fog kerülni valakinek.

Hivatalos információt eddig nem, csak pletykákat kaptunk arról, hogy az LG Energy Solution (korábban LG Chem) kínai üzemében gyártott akkumulátor-cellák hibája okozhatta a tűzeseteket. Az LGES közleményben cáfolta ezt, hangsúlyozta, hogy a vizsgálatok egyelőre nem zárultak le, a Hyundai szoftverének hibájára hívta fel a figyelmet. A Hyundai nem kommentálta az LGES közleményét.

A Reuters friss híre szerint megszületett a megállapodás a felelősség, pontosabban a költségek megosztásának vállalásáról a két érintett fél között. A költségek 70%-át az LGES, 30%-át a Hyundai fogja fedezni. Összegszerűen tehát az LG Energy Solution (LG Chem) fizet majd kb. 630 millió dollárt, a fennmaradó 270 millió dollár pedig a Hyundai költsége lesz.

A GM által gyártott Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e típusok szintén hasonló, azonos gyártó által szállított cellákat alkalmaznak, és az elmúlt években 5 példány ezekből is kigyulladt. A GM hasonló mennyiségű, kb. 70.000 autót hívott vissza egy ideiglenes szoftverfrissítésre, melynek során 95%-ban maximalizálta az akkumulátor töltöttségi szintjét. Korábbi hírek szerint a GM autóinál nem várható akkucsere, egy végleges szoftverfrissítéssel orvosolnák a problémát, amely visszaállítja az autók eredeti hatótávját is.

Szoftverfrissítéssel megelőzhető a tűz az Ampera-e/Bolt esetén

Címlapkép: Az LG Chem kínai üzeme. Forrás: LG

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.