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
auto
2024. 04. 30. kedd

Még idén piacra kerül a Blade akkumulátor új generációja

elektromosautó-akkumulátor

Kínai beszámolók szerint még az idei évben megjelenik a BYD Blade akkumulátorának második generációja, amely mind méretben, mind energiasűrűségben jelentős fejlődést ígér a technológia jelenleg használatban lévő változatához képest.

A kínai autó-és akkumulátorgyártó konglomerátum 2020-ban mutatta be a Blade első generációját LFP (lítium-vas-foszfát) kémiával, amely fenntarthatóbb, biztonságosabb, és olcsóbb, mint az NMC (nikkel-mangán-kobalt) összetételű akkucella, ámde alacsonyabb energiasűrűséget kínál, így eleinte elsősorban kis hatótávú, városi modellekhez képzelték el.

A BYD fejlesztése azonban egy hatalmas löketet adott az LFP akkutechnológiának, amelynek egyre vonzóbb tulajdonságai egyre szélesedő felhasználási területet eredményeznek. A Geely például nemrég bemutatta saját, akár 500 kW-tal is tölthető LFP akkumulátorát.

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

Itt a Golden Battery, az eddigi legfejlettebb LFP kémiás akkumulátor

A BYD Blade eredetileg 140 Wh/kg energiasűrűséggel került piacra, majd ez 150 Wh/kg-ra növekedett. Úgy tudni, hogy az új generáció 190 Wh-s értékkel fog büszkélkedni, miközben kisebb és könnyebb is lesz, valamint az energiafogyasztása is csökken.

BYD Blade cella a gyárban. Forrás: BYD

Egyes források szerint az új Blade már elég lesz ahhoz, hogy a CLTC szabvány szerint 1000 kilométer fölé tornázza az autók hatótávolságát. Még ennél is fontosabb azonban, hogy a fejlesztések várhatóan tovább csökkenthetik az elektromos modellek vételárát, hozzásegítve az autógyártót azon célkitűzésének elérésében, hogy ugyanazon az árszinten kínálja villanyautóit, mint a belső égésű motorral szerelt termékeit.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.