Kínai beszámolók szerint még az idei évben megjelenik a BYD Blade akkumulátorának második generációja, amely mind méretben, mind energiasűrűségben jelentős fejlődést ígér a technológia jelenleg használatban lévő változatához képest. A kínai autó-és akkumulátorgyártó konglomerátum 2020-ban mutatta be a Blade első generációját LFP (lítium-vas-foszfát) kémiával, amely fenntarthatóbb, biztonságosabb, és olcsóbb, mint az NMC (nikkel-mangán-kobalt) összetételű akkucella, ámde alacsonyabb energiasűrűséget kínál, így eleinte elsősorban kis hatótávú, városi modellekhez képzelték el. A BYD fejlesztése azonban egy hatalmas löketet adott az LFP akkutechnológiának, amelynek egyre vonzóbb tulajdonságai egyre szélesedő felhasználási területet eredményeznek. A Geely például nemrég bemutatta saját, akár 500 kW-tal is tölthető LFP akkumulátorát.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 Itt a Golden Battery, az eddigi legfejlettebb LFP kémiás akkumulátor A BYD Blade eredetileg 140 Wh/kg energiasűrűséggel került piacra, majd ez 150 Wh/kg-ra növekedett. Úgy tudni, hogy az új generáció 190 Wh-s értékkel fog büszkélkedni, miközben kisebb és könnyebb is lesz, valamint az energiafogyasztása is csökken. BYD Blade cella a gyárban. Forrás: BYD Egyes források szerint az új Blade már elég lesz ahhoz, hogy a CLTC szabvány szerint 1000 kilométer fölé tornázza az autók hatótávolságát. Még ennél is fontosabb azonban, hogy a fejlesztések várhatóan tovább csökkenthetik az elektromos modellek vételárát, hozzásegítve az autógyártót azon célkitűzésének elérésében, hogy ugyanazon az árszinten kínálja villanyautóit, mint a belső égésű motorral szerelt termékeit. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!