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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Hétfőn mi is beszámoltunk azokról a sajtóértesülésekről, melyek szerint a Huawei saját elektromos autó fejlesztésén dolgozik, és még az idei évben bemutathatja első modelljét. A pletykát kirobbantó belső források egy másik kínai cég mellett a BAIC BluePark New Energy Technology vállalatot nevezték meg az autó gyártását végző partnerként. A Huawei cáfolta a híreket, de hozzátette, hogy valóban részt kíván venni a közlekedés átalakításában, mégpedig az autógyártók számára nyújtott termékei és szolgáltatásai által.

Az okostelefonoknál is nagyobb bizniszbe robbanhat be a Huawei

Most azonban egy újabb részlettel gyarapodott a történet, miután a BluePark is megszólalt a hírek hallatán. A kínai állami tulajdonban lévő BAIC leányvállalata hivatalos közleményben megerősítette, hogy valóban született együttműködés a Huawei-jel, de az nem a telekommunikációs óriás villanyautójának gyártását szolgálja, és koránt sem új. A két cég 2017 óta dolgozik együtt, és bár tényleg elektromos autó közös fejlesztésére álltak össze, ez nem a Huawei márkája alatt fog futni, hanem a BluePark saját elektromosautó-márkája, az Arcfox kínálata bővül újabb modellel.

Arcfox αT

A Huawei már korábban is részt vett az Arcfox rendszereinek fejlesztésében, a tavaly piacra dobott Arcfox αT már a elektronikai vállalat 5G chipjeit használja – írja a kínai Autonews Gasgoo. A jelenleg készülő Arcfox αS HBT azonban már egy szorosabb együttműködést takar (innen a név: Huawei BluePark Together), ugyanis ez lesz az első villanyautó, ami a Huawei autóipari LiDAR-technológiáját alkalmazza a hármas szintű önvezető rendszerhez. Az autóban 3 db LiDAR, 6 db milliméteres-hullámhosszú radar, 13 db ultrahangos szenzor, valamint a 352 TOPS (trillion operations per second) chipek fognak dolgozni. A villanyautó premierjére az áprilisban tartott Sanghaji Autószalonon kerül sor.

Úgy tűnik tehát, hogy egyelőre nem olyan elektromos autót kapunk a Huawei-től, amit az első hallásra vártunk, ám ez természetesen nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy igazak a híresztelések, és valóban a saját villanyautó felé kacsintgat a világ egyik legnagyobb okostelefon-gyártója.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.