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
auto
2024. 04. 26. péntek

Tegnap reggel már beszámoltunk róla, hogy elindult a pedelec pályázat ötödik szakasza. Cikkünk megjelenését követően az ITM (Innovációs és Technológiai Minisztérium) azonban új információt osztott meg a pályázat kedvező változásairól.

Schanda Tamás az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára a tárca keddi közleményében bejelentette, hogy tovább egyszerűsített feltételekkel nyújthatók be a támogatási igények. A támogatások mielőbbi utalása érdekében idén tavasztól már nem szükséges benyújtani – tehát megkötni sem – az adásvételi szerződést, mivel a tapasztalatok alapján ez generálta a legtöbb hiánypótlást. Az ügyintézés ideje ezzel rövidül és jelentősen gyorsítható a kifizetés. Az adminisztrációs terhek is csökkennek, mivel egyetlen dokumentumot, az engedményezési szerződést kell csak aláírni, ami minden szükséges adatot tartalmaz.

Elindult a pedelec pályázat ötödik köre

„A környezetkímélő kerékpározás általában is segíti az egészség megőrzését, de a járványhelyzetben még nyilvánvalóbb előnye, hogy elkerülhetővé teszi a felesleges személyes érintkezéseket. Ha pedig arra gondolunk, hogy a dugóban állva, vagy éppen parkolóhelyet keresve mennyi időt pazarolhatunk el, határozottan kijelenthetjük, hogy az autózáshoz képest is sokszor praktikusabb biciklizni. Ha elektromos kerékpárt használunk, az minden helyzetben kellőképpen kényelmes is. Ezért döntöttünk úgy 2020 őszén, hogy a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv egyik közlekedészöldítési elemeként tizenkét pályázati körben összesen 1 milliárd forinttal támogatjuk az embereket az e-biciklik megvásárlásában” – fejtette ki Schanda Tamás.

A támogatás maximális mértéke a pedálszenzoros rásegítésű kerékpárok esetében a vételár 50 százaléka, de legfeljebb 90 ezer forint, a nyomatékszenzoros kerékpárok esetében szintén az ár fele, de legfeljebb 150 ezer forint. A pályázat részleteiről az IFKA honlapján lehet tájékozódni, a dokumentumokat ebben a fordulóban április 9-ig lehet benyújtani.

Címlapkép: Tima Miroshnichenko at Pexels

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.