700 kW-os villámtöltéssel jön a FIA új versenysorozata
Egy vadonatúj, tisztán elektromos sportautók számára tervezett versenysorozat műszaki célkitűzéseiről rántotta le a leplet a FIA, amely jelenleg sem a versenysportban, sem az utakon nem látott technológiai innovációkat hivatott felmutatni. A járművek a GT3 kategória jelenlegi generációjára épülnek, és bár maximálisan elérhető 430 kW-os teljesítményük a hagyományos meghajtású társaik 500-600 lóerős tartományába esik, ez a villanyautóknál fürgébb tempót fog eredményezni a pályán. Gyorsulásuk várhatóan 2,4 másodperc környékén alakul majd 0 és 100 km/h között, végsebességben pedig 300 km/h környékén lesz a plafon. A résztvevők abban szabad kezet kapnak, hogy eldöntsék, egy-, vagy kétmotoros kialakítást, és két-, vagy összkerék-meghajtást választanak.
Az autók minimum tömegét a benzines GT3-akénál magasabbra, 1490 és 1530 kg közé korlátozza a globális versenysportot irányító szervezet, annak érdekében, hogy a csapatok ne próbálják méregdrága anyagokkal könnyíteni a járművet.
A FIA elmondása szerint ez lesz a legelső versenyszéria, amiben az autók nem standardizált akkucsomagokra támaszkodnak, hanem a csapatok a saját elképzeléseik szerint integrálhatják a 87 kWh kapacitású energiatároló alkatrészt és a hajtáslánc más elemeit a járműveik padlólemezébe. A lítium-ion zacskós cellák azonban egységesek lesznek: a Saft fejleszti őket, és akár 700 kW-os regeneratív fékezés, és 700 kW-os villámtöltés sem állhat az útjukba. A szervezők már dolgoznak az ekkora teljesítmény leadására képes töltőinfrastruktúra kiépítésén, amennyiben ez megvalósul, az autók néhány perc alatt visszatölthetnek a kapacitásuk 60%-ának megfelelő energiát a boxutcában.
Az autók karosszériája az utcai modellek alapján készül, a versenysorozatnak az is célja, hogy a pályára fejlesztett technikai újításokat ezeken az autókon kamatoztassák. A versenyek formátumáról egyelőre kevés a részlet, de valószínűleg a megszokott körfutamokra számíthatunk.