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 Ha megkérdeznénk olvasóinkat, mi Kína legnépszerűbb elektromos autója, valószínűleg sokan a Tesla Model 3-ra szavaznának. 2020-ban kétségtelenül ez volt a helyzet, de idén február végéig már nem a kaliforniai márka sanghaji gyártású autói vitték a prímet, hanem egy döbbenetesen olcsó, aprócska jármű volt az első helyen. Persze ebben nincs is semmi igazán meglepő. Forrás: Youtube / Gweilo60 Olcsó húsnak Az teljesen természetes, hogy egy 1,3 millió forinttól induló, a Model 3 árának tizedébe kerülő mikroautóból többet adnak el, mint egy drága, nagy, erős szedánból. Az is igaz azonban, hogy éppen az ár és a méretek miatt kicsit vissza kell vennünk elvárásainkból a típus kapcsán.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 Európába jön a brutálisan olcsó és népszerű kínai miniautó A Wuling Hongguang MINI EV két akkumérettel kapható az országban. A kisebbik alig több mint 9 kWh kapacitású, és ezzel a helyi tesztelési szabvány szerint 120 kilométerre képes a 17 lóerős motorral. A végsebesség 100 km/h. Az előbbi adatokban nincsen elírás, igen, nálunk hibrideket szerelnek ekkora aksival, 17 paripa pedig kevesebb, mint ami a Trabantban volt. Az akkupakk kívülről. Forrás: Youtube / Gweilo60 Egyedül a 120 kilométeres hatótáv tűnik túl optimistának, de az NEDC-n alapuló szabvány nem túl megbízható, valószínűleg jó, ha ennek 50-60%-a a valós adat, pláne az eszelős csúcssebességgel repesztve. A nagyobb aksi is 14 kWh alatt marad, a hatótáv ezzel 170 kilométerre nő – állítólag – és ezért már kemény 1,7 millió forintbak megfelelő helyi valutát kell kicsengetni. A kevesebb mint 3 méter hosszú autó egyébként méretben pont félúton van a Smart fortwo és forfour között, szóval városi közlekedésre biztosan remek kis gokart, van benne Bluetooth és légkondi is, de a kínai piacra tervezett utascellára én nem bíznám azért az életemet. Nagyüzem Az autóból tavaly nagyjából 120 ezer kelt el, azonban ahogy futott fel a termelés, nőttek a darabszámok, idén az év első két hónapjában már 50 ezer felett jártak. Most egy kanadai youtubernek sikerült bejutnia az üzembe, ahol a kocsi készül – na nem kell itt valami titkos rejtettkamerás akcióra gondolni, úgy néz ki, vannak itt rendszeres gyárlátogatós sajtó és/vagy turista csoportok. A cikk alján beszúrjuk az eredeti videót, de álljon itt most néhány érdekes részlet a gyártásról. Forrás: Youtube / Gweilo60 Mint a képeken is látszik, a modern gyárban abszolút rendezett körülmények között folyik a munka – egy-egy kocsit 4 óra alatt gyártanak le. Az üzemben komoly tesztállomások is vannak, így például tesztelik az aksik és az autó pára-, hő-, és hidegtűrő képességét is. Rendelkeznek egy saját szélcsatornával is, ami, még ha nem is pont úgy néz ki, mint amit a Forma 1-es istállóknál látunk, több mint amire az ember számítana egy ilyen kis szappantartó gyártásánál. A gyárnak egész komoly tesztpályája is van, ami leginkább egy döntött felszíni metró, vagy maglev vonalhoz hasonlít, és különböző bordázatokat szimulálva a kész autók felfüggesztését vizsgálja. Ez a tesztpálya. Forrás: Youtube / Gweilo60 Ha hihetünk a videót készítő úrnak, a kocsi egészére 8 év / 120 ezer kilométer garanciát vállal a gyártó, ami meglepően sok ennyi pénzért. Itthon ennél nyolcszor drágább autókhoz is sokszor csak 2 év jár, de a Tesla is csak 4 évet vállal. A képek alapján egyébként úgy tűnik, hogy a padlólemezre különböző felépítmények is kerülhetnek, mivel nem mindegyik autó nézett ki ugyanúgy, vagy a gyártó más modelljei is készülnek itt – erre nem tért ki a videó. This slideshow requires JavaScript. Ami viszont egészen meglepő volt, az az, hogy a gyár épületei között munkára vannak fogva a Mini EV társai – méghozzá sofőr nélküli önvezető üzemmódban. Természetesen ez egy erősen szabályozott környezet, nem egy forgalmas város utcája, de a kis járgányok nagyon kulturáltan húzzák utánfutón az alkatrészeket az épületek között, miközben a zebráknál megállva átengedik a munkásokat és turistákat. Ebben a kis kocsiban nem ül senki. Forrás: Youtube / Gweilo60 Lehet mégsem kellene legyinteni minden olcsó kínai villanyautó láttán. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!