PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 27. szombat

Németországba érkezik a Tesla saját biztosítása?

elektromos autó

Eddig nem túl sokat foglalkoztunk a Tesla egy viszonylag új szolgáltatásával, de lehet hamarosan egészen érdekes lesz a történet Európában is.

Magad, Uram

Aki már számolgatott Casco biztosítást Teslára a szokásos hazai árösszehasonlító oldalak egyikével, az könnyen lehet a szívéhez kapott egy-egy 1,5 milliós ajánlat láttán. És ez csak a Model 3. Persze a magyar Tesla-közösségben valószínűleg kevesen vannak, akik ennyire hagynák, hogy madárnak nézzék őket, és tudják, hogy van egy-két biztosító, amelyik személyre szabottan 300-400 ezer forint körüli éves díjjal is hajlandó szerződni a legolcsóbb Teslára – ez azért már egészen elfogadható.

Ha minden igaz, akkor a hazai kereskedés, de leginkább szerviz indulásával majd ezek az árak is mérséklődni fognak, hiszen jelenleg a legnagyobb probléma, és árnövelő tényező az, hogy Bécsben, vagy Graz-ban kell az autót javíttatni a baleset után. (Az alumínium karosszériaelemek viszont továbbra is jól képzett szakembert és jól felszerelt lakatosműhelyt követelnek, ami nem olcsó).

Bár Amerikában ennél azért jobb a biztosítási helyzet, sokan nehezményezik, hogy, ha valóban tízszer kisebb az esélye, hogy balesetet szenvedünk a Teslával, mint egy másik autóval, akkor miért is kell ugyanannyi, vagy esetleg magasabb biztosítási díjat fizetni.

Ezért döntött úgy a cég, hogy saját biztosítást fog kínálni.

Ismét nem lettünk okosabbak a Tesla baleseti statisztikáitól

Véget ér a tesztüzem

A biztosítási piac azonban elég erősen szabályozott, nem olyan egyszerű belépni rá. Így amikor a Tesla Amerikában bevezette a szolgáltatást, csak Kaliforniában kínálta azt, és a valóságban egy már meglévő biztosítási üzletággal rendelkező partner cégen keresztül tették ezt, csak saját feltételek és a Tesla-logó alatt.

A vállalat mostanában tervezi kiterjeszteni a szolgáltatást több amerikai államra is, és Musk ígérete szerint a jövőben egészen személyre szabott ajánlataik lesznek. Mivel az autó rengeteg adatot tárol és továbbít a központba, aki élni kíván a lehetőséggel, annak a saját vezetési és vezetésbiztonsági adatai alapján számolják majd a tarifát. Ennek a részletei egyelőre nem ismertek, de könnyű elképzelni, hogy akár a sebességhatárok túllépése, a sok hirtelen fékezés, vagy kormánymozdulat, de esetleg az Autopilot biztonsági funkcióinak beavatkozása is mind-mind rossz pont lehet az értékelésben.

Egyébként már jelenleg is van hasonló szolgáltatás Amerikában, amelyik egy kis adatgyűjtő segítségével osztja meg a biztosítóval, hogy milyen sebességgel hajtottunk, hogyan gyorsítottunk, fékeztünk, kanyarodtunk, mennyit és mikor vezettünk, és használtuk-e a telefont mindeközben. A különbség itt nyilván az, hogy a Tesla ennél sokkal, de sokkal több adattal rendelkezik az autóról. A GDPR-lovagok is megnyugodhatnak, hiszen ez az egész nem kötelező, csak opció, önkéntes, de azért könnyen el tudunk képzelni egy olyan jövőt, ahol ez alap lesz.

Következik: Európa

A cikk apropója viszont leginkább az, hogy a Tesla német gyárépítését követők felfedezték, hogy a Berlin melletti üzem címére bejegyeztek egy új céget is Tesla Insurance néven. Természetesen egy cég bejegyzése még nem jelenti a szolgáltatás azonnali indítását, de nem lepődnénk meg, ha az európai gyártás megkezdését követően nem sokkal, egyes nagyobb piacokon, egy olcsó biztosítással támogatná meg a vállalat az eladásokat.

Forrás: BaFIN (Bundesantsalt für Finanzdienstlesitungaufsicht)

Nem ez az egyedüli érdekes, új szolgáltatás, amellyel a vállalat a német piac meghódítására készül. Tavaly ősszel röppent fel a hír, hogy az autógyártó beszerezte a szükséges engedélyeket, hogy energiaszolgáltatóként is működhessen az országban. Állítólag arra készülnek, hogy a szabad német energiapiacon az autók tulajdonosai közvetlenül a gyártótól vásárolhassák az áramot az otthoni felhasználásra, töltésre.

A Tesla-ökoszisztéma lassan már az Apple világára emlékezteti az embert.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.