Németországba érkezik a Tesla saját biztosítása?

Eddig nem túl sokat foglalkoztunk a Tesla egy viszonylag új szolgáltatásával, de lehet hamarosan egészen érdekes lesz a történet Európában is.

Magad, Uram

Aki már számolgatott Casco biztosítást Teslára a szokásos hazai árösszehasonlító oldalak egyikével, az könnyen lehet a szívéhez kapott egy-egy 1,5 milliós ajánlat láttán. És ez csak a Model 3. Persze a magyar Tesla-közösségben valószínűleg kevesen vannak, akik ennyire hagynák, hogy madárnak nézzék őket, és tudják, hogy van egy-két biztosító, amelyik személyre szabottan 300-400 ezer forint körüli éves díjjal is hajlandó szerződni a legolcsóbb Teslára – ez azért már egészen elfogadható.

Ha minden igaz, akkor a hazai kereskedés, de leginkább szerviz indulásával majd ezek az árak is mérséklődni fognak, hiszen jelenleg a legnagyobb probléma, és árnövelő tényező az, hogy Bécsben, vagy Graz-ban kell az autót javíttatni a baleset után. (Az alumínium karosszériaelemek viszont továbbra is jól képzett szakembert és jól felszerelt lakatosműhelyt követelnek, ami nem olcsó).

Bár Amerikában ennél azért jobb a biztosítási helyzet, sokan nehezményezik, hogy, ha valóban tízszer kisebb az esélye, hogy balesetet szenvedünk a Teslával, mint egy másik autóval, akkor miért is kell ugyanannyi, vagy esetleg magasabb biztosítási díjat fizetni.

EZT OLVASTAD MÁR?  Áll a Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e gyártása

Ezért döntött úgy a cég, hogy saját biztosítást fog kínálni.

Véget ér a tesztüzem

A biztosítási piac azonban elég erősen szabályozott, nem olyan egyszerű belépni rá. Így amikor a Tesla Amerikában bevezette a szolgáltatást, csak Kaliforniában kínálta azt, és a valóságban egy már meglévő biztosítási üzletággal rendelkező partner cégen keresztül tették ezt, csak saját feltételek és a Tesla-logó alatt.

A vállalat mostanában tervezi kiterjeszteni a szolgáltatást több amerikai államra is, és Musk ígérete szerint a jövőben egészen személyre szabott ajánlataik lesznek. Mivel az autó rengeteg adatot tárol és továbbít a központba, aki élni kíván a lehetőséggel, annak a saját vezetési és vezetésbiztonsági adatai alapján számolják majd a tarifát. Ennek a részletei egyelőre nem ismertek, de könnyű elképzelni, hogy akár a sebességhatárok túllépése, a sok hirtelen fékezés, vagy kormánymozdulat, de esetleg az Autopilot biztonsági funkcióinak beavatkozása is mind-mind rossz pont lehet az értékelésben.

Egyébként már jelenleg is van hasonló szolgáltatás Amerikában, amelyik egy kis adatgyűjtő segítségével osztja meg a biztosítóval, hogy milyen sebességgel hajtottunk, hogyan gyorsítottunk, fékeztünk, kanyarodtunk, mennyit és mikor vezettünk, és használtuk-e a telefont mindeközben. A különbség itt nyilván az, hogy a Tesla ennél sokkal, de sokkal több adattal rendelkezik az autóról. A GDPR-lovagok is megnyugodhatnak, hiszen ez az egész nem kötelező, csak opció, önkéntes, de azért könnyen el tudunk képzelni egy olyan jövőt, ahol ez alap lesz.

EZT OLVASTAD MÁR?  Európa három országában van már Tesla Supercharger V3

Következik: Európa

A cikk apropója viszont leginkább az, hogy a Tesla német gyárépítését követők felfedezték, hogy a Berlin melletti üzem címére bejegyeztek egy új céget is Tesla Insurance néven. Természetesen egy cég bejegyzése még nem jelenti a szolgáltatás azonnali indítását, de nem lepődnénk meg, ha az európai gyártás megkezdését követően nem sokkal, egyes nagyobb piacokon, egy olcsó biztosítással támogatná meg a vállalat az eladásokat.

Forrás: BaFIN (Bundesantsalt für Finanzdienstlesitungaufsicht)

Nem ez az egyedüli érdekes, új szolgáltatás, amellyel a vállalat a német piac meghódítására készül. Tavaly ősszel röppent fel a hír, hogy az autógyártó beszerezte a szükséges engedélyeket, hogy energiaszolgáltatóként is működhessen az országban. Állítólag arra készülnek, hogy a szabad német energiapiacon az autók tulajdonosai közvetlenül a gyártótól vásárolhassák az áramot az otthoni felhasználásra, töltésre.

A Tesla-ökoszisztéma lassan már az Apple világára emlékezteti az embert.

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.