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
auto
2024. 05. 01. szerda

Megkezdődött a BMW i Hydrogen NEXT prototípusainak közúti tesztelése, amely során a német prémium autógyártó a Toyota üzemanyagcelláival felszerelt járművét veti alá a mindennapi közlekedési körülményeknek. A tesztek során kiderül, hogy mennyire hatékonyan képes együtt dolgozni a CO2-kibocsátásmentes hajtáslánc, a modellspecifikus futómű-konfiguráció, és az autó elektronikája. Az eredményeket felhasználják a további fejlesztéshez, aminek eredménye egy kis széria lesz a BMW X5-re épülő hidrogénautóból, 2022 vége felé.

A BMW úgy véli, hogy különösen a nagyobb méretű autóknál, az üzemanyagcellás technológia kiváló alternatívája lesz a hagyományos, plug-in hibrid, és tisztán elektromos járműveknek, főleg azon vásárlók számára, akik nem tudják otthon tölteni az akkumulátort, vagy gyakran tesznek meg nagy távolságokat. Ezzel nem minden autógyártó ért egyet, a Daimler, és a Volkswagen is jelezte korábban, hogy hidrogéntartályokat szerelni személyautóba teljes mértékben zsákutca.

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

A németek már korábban is kísérleteztek hidrogénnel, ám a 2006-ban bemutatott BMW Hydrogen 7 egy másképpen működő technológiát képviselt: annak belsőégésű motorja a benzin mellett folyékony hidrogén elégetésére is alkalmas volt. Az i Hydrogen NEXT ezzel szemben egy 275 kW (374 LE) csúcsteljesítményű villanymotorral működik, kombinálva az üzemanyagcellákat a vállalat ötödik generációs eDrive rendszerével. A két hidrogéntank összesen 6 kg hidrogént tárol 700 bar nyomáson, mely körülbelül 600 kilométeres hatótávot ad az autónak.

This slideshow requires JavaScript.

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.