Ilyen BMW még nem járta Európa útjait

Megkezdődött a BMW i Hydrogen NEXT prototípusainak közúti tesztelése, amely során a német prémium autógyártó a Toyota üzemanyagcelláival felszerelt járművét veti alá a mindennapi közlekedési körülményeknek. A tesztek során kiderül, hogy mennyire hatékonyan képes együtt dolgozni a CO2-kibocsátásmentes hajtáslánc, a modellspecifikus futómű-konfiguráció, és az autó elektronikája. Az eredményeket felhasználják a további fejlesztéshez, aminek eredménye egy kis széria lesz a BMW X5-re épülő hidrogénautóból, 2022 vége felé.

A BMW úgy véli, hogy különösen a nagyobb méretű autóknál, az üzemanyagcellás technológia kiváló alternatívája lesz a hagyományos, plug-in hibrid, és tisztán elektromos járműveknek, főleg azon vásárlók számára, akik nem tudják otthon tölteni az akkumulátort, vagy gyakran tesznek meg nagy távolságokat. Ezzel nem minden autógyártó ért egyet, a Daimler, és a Volkswagen is jelezte korábban, hogy hidrogéntartályokat szerelni személyautóba teljes mértékben zsákutca.

A németek már korábban is kísérleteztek hidrogénnel, ám a 2006-ban bemutatott BMW Hydrogen 7 egy másképpen működő technológiát képviselt: annak belsőégésű motorja a benzin mellett folyékony hidrogén elégetésére is alkalmas volt. Az i Hydrogen NEXT ezzel szemben egy 275 kW (374 LE) csúcsteljesítményű villanymotorral működik, kombinálva az üzemanyagcellákat a vállalat ötödik generációs eDrive rendszerével. A két hidrogéntank összesen 6 kg hidrogént tárol 700 bar nyomáson, mely körülbelül 600 kilométeres hatótávot ad az autónak.

This slideshow requires JavaScript.

 

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.