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
auto
2024. 04. 26. péntek

2025 után jönnek a Mazda igazi villanyautói

elektromos autó

A Mazda Motor Corporation bejelentette új, 2030-ig szóló technológiai és termékfejlesztési stratégiáját, amelynek központjában az elektromosítás, a karbonsemlegesség, az összekapcsolt szolgáltatások és digitalizáció, valamint az emberközpontú biztonsági rendszerek állnak. Az elkövetkezendő években a japán autógyártó elektrifikációs tevékenységét a változatosság jellemzi majd: 2022 és 2025 között öt új normál hibrid, öt új plug-in hibrid, valamint három új tisztán elektromos modell lép piacra az úgynevezett SKYACTIV architektúrán, amely többféle meghajtás beszerelésére alkalmas. Ezek fő piacai Japán, Európa, az Egyesült Államok, Kína, valamint a délkelet-ázsiai országok lesznek, de hogy pontosan mely modellek hol lesznek elérhetők, arról majd csak később szolgáltat bővebb információt a Mazda.

Az elektromobilitás megközelítésében 2025-ben jön el a fordulópont, ekkor dobja ugyanis piacra skálázható SKYACTIV EV padlólemezét a vállalat. Ezt kifejezetten villanyautókhoz tervezik, azaz nem lesz hatalmas, szinte üresen tátongó motortere, és egyéb fizikai megkötései ezeknek az elektromos modelleknek. 2025 és 2030 között több, különböző méretű és formájú autót is felhúz erre a platformra a gyártó. A Mazda számításai szerint 2030-ra valamennyi termékük elektromos lesz egy bizonyos mértékben, és 25% lesz azon autók aránya, amelyeket kizárólag villanymotor hajt.

A vállalat a jövőben kiemelt figyelmet fordít az embercentrikus vezetéstámogató rendszerek fejlesztésére, 2022-ben megjelenik a Mazda Co-Pilot 1.0, amely folyamatosan figyeli a vezető állapotát, és probléma észlelése esetén önállóan biztonságos helyre kormányozza az autót, és tárcsázza a vészhívót. A szoftvertechnológia fejlesztésének egyik fontos célkitűzése az Over-the-Air frissíthetőség bevezetése.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.