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
auto
2024. 04. 27. szombat

Toyota: korai még csak a villanyautókkal foglalkozni

elektromos autó

Akio Toyoda, és a Toyota más igazgatóinak megnyilvánulásairól rendszeresen beszámol a világsajtó. Na nem azért, mert a japán vállalat vezetősége olyan bölcsen képes leolvasni az autóipari tendenciákat, hanem éppen ellenkezőleg, merőben szembe mennek mindazzal, ami köré az autógyártók többsége építi a stratégiáit.

Toyota: a Tesláé a recept, de miénk a konyha és a séf

A Toyotáról köztudott, hogy a tisztán elektromos technológiát kezdetlegesnek tartja, ezért úgy véli, hogy a belsőégésű motor még hosszú évekig, évtizedekig velünk lesz, ameddig a világ próbálja megtalálni az ideális alternatív megoldást. Ennek adott most hangot Shigeki Terashi is a vállalat részvényeseinek éves gyűlésén, aki szerint egyelőre túl korai egyetlen opcióra koncentrálni, 2050-ig versenyeztetni kell a különböző technológiákat. Ezért az elkövetkezendő 30 évben a Toyota a lehető legváltozatosabb kínálatot állítja össze, mely hagyományos, hibrid, plug-in hibrid, teljesen elektromos, valamint üzemanyagcellás modelleket egyaránt felvonultat. Masahiko Maeda, az autógyártó vezető technológiai igazgatója hozzátette, hogy néhányan szeretik az elektromos autókat, míg mások számára a jelenlegi technológia nem kényelmes, és a végén úgyis csak az számít, amit a vásárlók választanak.

Hidrogént éget a Toyota benzinmotorja

Az elsősorban hagyományos és hibrid meghajtású autók értékesítésére épülő üzletét védő Toyota a vásárlók állítólagos igényei mellett a környezetvédelemmel magyarázza az óvatos közeledést az elektromos autók felé: tudományos kutatások eredményei ellenére rendszeresen állítja, hogy a villanyautók és akkumulátoraik gyártása, valamint az ehhez szükséges nyersanyagok bányászata összességben szennyezőbb, mint belsőégésű motoros járművekkel közlekedni.

Emberek millióit verhette át a Toyota hamis kibocsátási adatokkal

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.