Olla Källenius, a Daimler vezérigazgatója nemrég arról beszélt egy interjúban, hogy szerinte a plug-in hibrid meghajtású járművek elektromos hatótávjának növekedésével egyre ritkábban fordul majd elő, hogy a vásárlók nem töltik fel az akkumulátort. Habár jelenleg a piacon lévő konnektoros hibridek többsége 50 km körüli WLTP hatótávot kínál, a Mercedes-Benz újdonságai – például a C osztály vadonatúj nemzedékének PHEV-je – már akár 100 kilométert is el tudnak menni egy töltéssel elektromos üzemmódban, köszönhetően a negyedik generációs plug-in hibrid hajtáslánc kifejlesztésének. A Daimler szerint a múlté, hogy nem töltik fel árammal a plug-in hibrideket Mercedes-Benz S osztály PHEV Ezzel a hibrid rendszerrel bővült most az új S osztály kínálata is: az S 580 e névre keresztelt típus már a magyar honlap konfigurációs felületén is megjelent, s legkevesebb 43.360.670 forintot kell érte fizetnie annak, aki haza szeretné vinni a kereskedésből. A hajtáslánc belsőégésű részét a soros hathengeres M 256 motor adja 270 kW (367 LE) teljesítménnyel, amihez további 110 kW-ot (150 LE-t) ad hozzá a villanymotor. A gyors és csendes induláshoz 480 Nm azonnal elérhető nyomaték szabadul fel, és egészen 140 km/h-ig lehet gyorsítani anélkül, hogy bekapcsolna a benzinmotor. A rendszer összteljesítménye és össznyomatéka 375 kW (510 LE) és 750 Nm, amit maximálisan kihasználva 5,2 másodperces gyorsulást tudunk produkálni 0 és 100 km/h között. Mercedes-Benz S osztály PHEV Az S osztály plug-in hibridje a WLTP kombinált ciklusa szerint 94-113 kilométert bír ki teli akkuval indulva, csak villanymotorral hajtva. Váltakozó áramon 11 kW az a teljesítmény, amivel áramot tud felvenni az akkumulátor, de az autót DC töltőoszlopokon is lehet tölteni 60 kW-tal. 10%-ról 80%-ra így ideális esetben 20 perc alatt tölt fel az aksi, azaz sűrű, de viszonylag rövid töltési szünetekkel a kalandvágyó autósok akár villanyautóként is használhatják az S osztály PHEV-et hosszabb utazásokhoz. Aki ezt azért mégsem vállalná be, annak sem kell lemondani az S osztály által kínált piacvezető luxusról. Az autó, EQS néven és saját elektromos padlólemezzel, már tisztán elektromos változatban is elérhető. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!