Nagyobb lett a KIA EV6 hatótávja mint ígérték

A tavaszi bemutató során a Kia e-GMP platformos újdonságának még nem ismerhettük meg a hivatalos, WLTP ciklus szerint mért hatótávolságát, mivel az autó homologizációjára csak később került sor. Azonban azt már akkor is tudtuk, hogy az unokatesó Hyundai Ioniq 5-nél jobb hatótávra számíthatunk, amit részben az alacsonyabb, áramvonalasabb karosszériának köszönhetünk, de a Kia EV6-nak akkumulátora is nagyobb kapacitású lesz, mint az Ioniq 5 európai változatáé. Míg az Ioniq 5 modell 58, illetve 72,6 kWh kapacitású akkumulátorral érkezett Európába, addig az EV6 nagyobb akkuja 77,4 kWh felhasználható kapacitással rendelkezik, ami több mint 6%-os többlet. A nagyobb akkus, csak a hátsó kerekeket hajtó Ioniq 5 hatótávja 485 km, ezzel szemben a Kia EV6-ról eddig a körülbelül 510 km értéket adta meg a gyártó.

Most azonban végre kiderülte a Kia EV6 különböző hajtásrendszerével és akkumulátor méretével elérhető WLTP ciklus szerint mért hivatalos hatótáv adatok. A legmesszebbre természetesen a hátsókerekes, 77,4 kWh-s akkuval bíró változat jut, így a csúcs hatótáv 528 km lett. A gyártó megad egy városi ciklusban mért hatótávot is, amely az EV6 esetében már a hagyományos autókat is megszorongató 740 km-es érték. Az összekerekes változat fogyasztása valamivel magasabb, de a nagy akkus EV6 négykerékhajtással értendő 506 km-es WLTP szerinti értéke is sikeresen megközelítette a korábbi ígéretet.

Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy folyamatos autópályázás mellett nem csak a 740 km, de még az 528 km sem lesz elérhető, főleg téli időjárás és útviszonyok esetén, ezen azonban a 800 voltos rendszerre épülő autó villámgyors töltése lesz a gyógyír. Az EV6 (ahogy a többi e-GMP padlólemezes modell) töltési csúcsteljesítménye 239 kW, így a 800 voltos, 350 kW-os (például Ionity) oszlopokon 18 perc alatt 80%-ra tölthető.

Persze az ultragyors töltőhálózat még viszonylag foghíjas, így például Magyarországon is csak az M1 és M7 autópályák lefedettsége megfelelő. Nyíregyháza vagy Pécs felé haladva így az 50 kW-os töltőkből kell kihoznunk a maximumot. A Kia friss sajtóközleménye szerint ezeknél is jól szerepel majd az újdonság és nem kell az esetlegesen alacsony akku feszültség miatt aggódnunk.

This slideshow requires JavaScript.

Amennyiben egy elterjedtebb, 400 voltos töltőnél állunk meg az EV6-ot feltölteni, az autó a beépített inverter és villanymotor segítségével alakítja át töltőállomástól érkező 400 voltos feszültséget  800 voltra, így mindig a töltőoszlop által kínált maximális teljesítménnyel tölthetünk. Nagyon várjuk már, hogy kipróbálhassuk az újdonságot és elvigyük az általunk minden autónál elvégzett töltési tesztekre. Ha a hazánkban (és Európa-szerte) gyakori 44 és 50 kW-os töltőoszlopokon a más típusoknál megszokott lépcsőzetesen csökkenő töltési görbe helyett egy egyenes vonalat kapunk az oszlop csúcsteljesítményével, akkor elmondhatjuk, hogy a koreai gyártó ismét nagyot alkotott.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.