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
auto
2024. 04. 26. péntek

Feláldozza a Passatot a Volkswagen, hogy villanyautót gyártson helyette

elektromos autó

Közel 10 év után, 2022-ben végleg leáll a Volkswagen Passat sorozatgyártása a német vállalat chattanoogai létesítményében az Amerikai Egyesült Államokban, hogy a modell átadhassa helyét a tisztán elektromos meghajtású ID.4 termelésének. A világszerte népszerű szedán egyes változatait más típusnéven az 1970’-es évek óta forgalmazza a VW az országban, a Passat név először 1990-ben jelent meg az amerikai piacon, 2011-ben pedig a helyi gyártás is elindult Tennessee államban. Azóta összesen több mint 700.000 példány készült el belőle Chattanoogában.

VW Passat

A Passat egy limitált szériás változattal zárja amerikai pályafutását a jövő évben, ezt követően pedig megkezdődik a létesítmény villanyautógyárrá történő átalakítása. Az ID.4 vásárlói számára ez mindképp előnyös lesz, hiszen így az amerikai piacra nem Németországból exportált példányok érkeznek, hanem helyben gyártott, és az SK Innovation által a szomszédos Georgia államban termelt akkumulátorral felszerelt járműveket vehetik meg, várhatóan sokkal kedvezőbb áron.

VW ID.4

Jelenleg Chattanoogában gyártják az Atlas és Atlas Cross Sport modelleket is, amelyek valószínűleg az ID.4-nél nagyobb méretű elektromos sportterepjáróknak adják majd át a helyüket.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.