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
auto
2024. 04. 26. péntek

Nem lesz vizsgálat a Tesla-tüzek ügyében

elektromos autó

2019 áprilisában különös eseménysorozat borzolta a Tesla-tulajdonosok idegeit, mivel nem sokkal egymást követően három tűzeset is történt Kínában. Mindegyik tűz alanya az eredeti Model S 85 egyik példánya volt, ami amúgy nagyon nem hajlamos csak úgy, minden indok, vagy komoly baleset nélkül kiégni.

Az amerikai közlekedési hatóság most úgy döntött, eleget látott, és a rendelkezésre álló adatok alapján nincs szükség további vizsgálatra, vagy intézkedésre.

Közleményt adott ki a Tesla az áprilisi kínai öngyulladásról

Nincs tervezési hiba

A tűzesetek kapcsán a Tesla anno intézkedett is, bizonyos régebbi autóik töltési teljesítményét korlátozta, amiért meg is ütötték a bokájukat. Norvégiában ugyanis egy békéltető testület arra jutott, hogy a cégnek kártérítést kell fizetnie minden tulajdonosnak. Egyelőre azonban annak az ügynek még nincs vége, nem született végső döntés, ráadásul azóta voltak már olyanok, akik arról számoltak be, hogy a korlátozást feloldották.

Elismerte Musk, hogy hibázott az akkumulátorok korlátozásával

De nem csak Norvégiában és Kínában vizsgálódtak a tűzesetek kapcsán, ugyanis közelebbről meg nem nevezett felek beadvánnyal fordultak az amerikai közlekedésbiztonsági hatósághoz (NHTSA), mert szerintük a Tesla szoftverfrissítései tehetők felelőssé a tűzesetekért.

Október 4-én azonban úgy döntött az NHTSA, hogy a megismert adatok alapján szükségtelen egy teljes vizsgálat lefolytatása. A hivatal szerint a szóban forgó kínai esetek villámtöltés után következtek be, és az ázsiai országon kívül mindössze 3, balesettől független tűzesetről van tudomásuk, amiből kettő volt az Egyesült Államokban. Azt is megosztották azonban, hogy ezek közül egyik sem kapcsolható össze villámtöltéssel, és az akkumulátoron kívülről indultak.

Az elérhető adatok azt mutatják, hogy a balesettel nem összefüggő tűzesetek a Tesla járműveiben ritkán fordulnak elő. Nem valószínűsíthető, hogy egy teljes vizsgálat a biztonságot érintő visszahívás elrendeléséhez vezetne.

-tette hozzá az NHTSA.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.