HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Közleményt adott ki a Tesla az áprilisi kínai öngyulladásról

Áprilisban egy videó söpört végig az interneten, amelyben egy sanghaji parkolóházban álló Tesla hirtelen lángra lobban. Az eset után májusban a Tesla kiadott BMS szoftverfrissítést szoftverfrissítést, amely a töltési és hőkezelési beállításokat módosította, de már akkor hangsúlyozták, hogy ezzel nem tartják elintézettnek a problémát, további vizsgálatokat ígértek, a szoftverfrissítés célja a hasonló esetek megelőzése volt.

Az Electrek beszámolója szerint a napokban a Tesla a kínai Weibo közösségi oldalon adott ki egy közleményt az eset vizsgálatával kapcsolatban. Elmondták, hogy nem találtak rendszerhibát, a kínai és amerikai szakemberek közös vizsgálata egyelőre csupán annyit derített ki, hogy az akkumulátor egyetlen moduljából indult a tűz.

A Tesla akkumulátor elhelyezése

Megírták, hogy a tüzet okozó modul az autó első részében található, azt azonban egyelőre nem árulták el, hogy mi volt a probléma ezzel a modullal, azt viszont hangsúlyozták, hogy tízszer nagyobb eséllyel kap lángra egy hagyományos üzemanyaggal működő autó, mint egy Tesla. Egyelőre egyetlen Model 3 tűzről sem tudunk, így a Tesla újabb akkumulátorai kevésbé tűnnek veszélyeztetettnek.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.