Október 11-én vette kezdetét az ITS Világkongresszus Hamburgban, amely a világ egyik legnagyobb, a közlekedés digitalizációjára fókuszáló rendezvénye. Az Európai Unió által meghirdetett L3Pilot programmal az önvezető technológiák is főszerepet kaptak – a kezdeményezés összesen 12 ország 34 piaci szereplőjét fogja össze azzal a céllal, hogy mihamarabb elkészülhessenek és forgalomba állhassanak a SAE szabvány szerinti 3-as és 4-es szintű autonóm járművek. Az iparági várakozások szerint ezek a járművek egyszerűbbé és biztonságosabbá tehetik a városi, valamint gyorsforgalmi utakon történő közlekedést egyaránt, és még a parkolás terhét is leveszik a felhasználók válláról. Ezek az önvezetés szintjei 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 A rendezvényen mutatta be továbbfejlesztett önvezető rendszerét a Honda is, amellyel négy, a Honda Legend szedánra épülő járművet szerelt fel a japán autógyártó vállalat. Az európai K+F csapat 25.900 kilométert tett meg az autókkal, két fő területre összpontosítva: a városi és az autópálya-használatra (Traffic Jam Chauffeur és Motorway Chauffeur). A tesztelés közben gyűjtött adatokat az L3Pilot projekt többi résztvevőjével is megosztják. Három a négy önvezető autóból, Forrás: Honda A fejlett autonóm rendszer folyamatosan figyeli a forgalmat az autópályákon, és ha biztonságosnak ítéli meg a helyzetet, képes teljesen átvenni az irányítást a vezetőtől. A Honda egyik fő célkitűzése, hogy az önvezető technológia segítségével autói és motorkerékpárjai 2050-ben már képesek legyenek minden halálos balesetet elkerülni. A japánok az amerikaiakkal is összedolgoznak az önvezetés területén, ennek eredményeként született meg a Cruise Origin 2020-ban, melynek tökéletesítése jelenleg is folyamatban van. Hatszemélyes önvezető villanyautót fejlesztett a GM és a Honda Az L3Pilothoz kapcsolódó bemutatókat október 13. és 15. között tekinthetik meg a látogatók. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!