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
auto
2024. 04. 24. szerda

70 autóbusz égett le fél év alatt Németországban

München is leállította nyolc elektromos buszát, miután Stuttgartban valószínűleg egy töltés alatt álló villanybusz kigyulladt, majd a tűz átterjedt 24 további járműre – írja a welt.de.

A stuttgarti eset sorozatban már a harmadik esemény volt, melyek során elektromos járművek voltak érintettek, korábban Hannoverben is Düsseldorfban is kigyulladt 1-1 töltés alatt álló elektromos autóbusz.

Április 1-jén a düsseldorfi Rheinbahn depóban semmisült meg 38 busz és a tárolócsarnok, amelyben a járművek parkoltak. A közlekedési társaság a kárt több millió euróra becsülte. A csarnokot nem sokkal a baleset előtt alakították át az elektromos járművek töltéséhez és az eset után azt feltételezték, hogy az elektromos buszok töltése okozta a balesetet. Júniusban a szakértői vizsgálat műszaki okot állapított meg, de a tűz gyors terjedése és a hatalmas pusztítás miatt az okot nem tudták egyértelműbben meghatározni.

Június 5-én egy hannoveri buszraktárban ütött ki tűz, elpusztítva egy csarnokot, amelyben öt elektromos busz, két hibrid busz és egy dízel busz parkolt. Az esetet követően az elektromos buszokat kivonták forgalomból, de a tervek szerint november elsejétől újra közlekedhetnek majd.

Szeptember 30-án Stuttgartban összesen 25 busz égett ki teljesen a garázsban, melyek közül kettő volt elektromos. A garázsban muzeális értékű buszok is parkoltak. Az anyagi kár eurómilliókra rúg és csak azért nem égett le több jármű, mert a baleset viszonylag korán, este 8 óra körül tört ki, így a járművek többsége még az utakon volt. A szakértők a tűzjelző rendszer és a hozzá tartozó hőmérséklet érzékelők adatai alapján arra gyanakszanak, hogy a tüzet egy töltés alatt álló elektromos jármű okozhatta, de a vizsgálat végső, biztos eredményére még várni kell.

Az SSB (Stuttgarter Straßenbahnen AG – a helyi közlekedési társaság) szóvivője elmondta, hogy a buszraktárban keletkezett tűz miatt jelenleg nem használnak elektromos autóbuszokat, és most hasonlóan döntött a müncheni közlekedési vállalat is, a Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG), ahol az azonos típusú elektromos buszokat kivonták forgalomból, amíg a stuttgarti tűz okát nem tisztázzák.

A tramreport.de információ szerint az 5011-5020 számú csuklós, LMP, magas hőmérsékleten működő szilárdtest akkuval szerelt eCitaro buszokról van szó, melyek februárban a gyártó visszahívásán is részt vettek. A visszahívást azt követően rendelték el, hogy a gyártó mannheimi üzemében tűz következett be.

Baj van a Mercedes szilárdtest akkumulátoros buszaival

A címlapkép illusztráció. Fotó: pxfuel.com

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.