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
auto

70 autóbusz égett le fél év alatt Németországban

elektromos busz
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

München is leállította nyolc elektromos buszát, miután Stuttgartban valószínűleg egy töltés alatt álló villanybusz kigyulladt, majd a tűz átterjedt 24 további járműre – írja a welt.de.

A stuttgarti eset sorozatban már a harmadik esemény volt, melyek során elektromos járművek voltak érintettek, korábban Hannoverben is Düsseldorfban is kigyulladt 1-1 töltés alatt álló elektromos autóbusz.

Április 1-jén a düsseldorfi Rheinbahn depóban semmisült meg 38 busz és a tárolócsarnok, amelyben a járművek parkoltak. A közlekedési társaság a kárt több millió euróra becsülte. A csarnokot nem sokkal a baleset előtt alakították át az elektromos járművek töltéséhez és az eset után azt feltételezték, hogy az elektromos buszok töltése okozta a balesetet. Júniusban a szakértői vizsgálat műszaki okot állapított meg, de a tűz gyors terjedése és a hatalmas pusztítás miatt az okot nem tudták egyértelműbben meghatározni.

Június 5-én egy hannoveri buszraktárban ütött ki tűz, elpusztítva egy csarnokot, amelyben öt elektromos busz, két hibrid busz és egy dízel busz parkolt. Az esetet követően az elektromos buszokat kivonták forgalomból, de a tervek szerint november elsejétől újra közlekedhetnek majd.

Szeptember 30-án Stuttgartban összesen 25 busz égett ki teljesen a garázsban, melyek közül kettő volt elektromos. A garázsban muzeális értékű buszok is parkoltak. Az anyagi kár eurómilliókra rúg és csak azért nem égett le több jármű, mert a baleset viszonylag korán, este 8 óra körül tört ki, így a járművek többsége még az utakon volt. A szakértők a tűzjelző rendszer és a hozzá tartozó hőmérséklet érzékelők adatai alapján arra gyanakszanak, hogy a tüzet egy töltés alatt álló elektromos jármű okozhatta, de a vizsgálat végső, biztos eredményére még várni kell.

Az SSB (Stuttgarter Straßenbahnen AG – a helyi közlekedési társaság) szóvivője elmondta, hogy a buszraktárban keletkezett tűz miatt jelenleg nem használnak elektromos autóbuszokat, és most hasonlóan döntött a müncheni közlekedési vállalat is, a Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG), ahol az azonos típusú elektromos buszokat kivonták forgalomból, amíg a stuttgarti tűz okát nem tisztázzák.

A tramreport.de információ szerint az 5011-5020 számú csuklós, LMP, magas hőmérsékleten működő szilárdtest akkuval szerelt eCitaro buszokról van szó, melyek februárban a gyártó visszahívásán is részt vettek. A visszahívást azt követően rendelték el, hogy a gyártó mannheimi üzemében tűz következett be.

Baj van a Mercedes szilárdtest akkumulátoros buszaival

A címlapkép illusztráció. Fotó: pxfuel.com

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.