A Hyundai Ioniq Electric nem tölthető v3 Superchargeren

Hollandiában egy hete megkezdődött a Supercharger nyitás nem Tesla elektromos autók számára. A 10 helyszínes teszten hamar elkezdtek felmerülni a problémák, így például a töltőoszlopok elhelyezése és rövid kábele miatt egyes típusok nem vagy csak nehézkesen, esetleg két töltőt elfoglalva tudnak tölteni.

Nem a rövid kábel azonban az egyetlen probléma a nem Teslák a Supercharger nyitással kapcsolatos nehézsége. A klasszikus Hyundai Ioniq tisztán elektromos változata (28 kWh és 38 kWh) azon kevés típusok közé tartozik, melyek töltőnyílása a Teslákhoz hasonlóan bal oldalon, hátul található. Supercharger v3 töltőoszlopokon azonban ez a típus sem tud tölteni, egyszerűen azért, mert a v3 oszlopok töltőcsatlakozóján lévő speciális kitüremkedés és az Ioniq töltőnyílásának LED megvilágítása akadályozza egymást, egyszerűen nem csatlakoztatható a töltőkábel.

Az alábbi videóban már a megoldást is bemutatják, egy vékony réteget le kell csiszolni a LED lámpa búrájából.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.