Ellepik a villanyautók a görög szigeteket

Korábban beszámoltunk a Volkswagen kísérleti projektjéről, amely során az autógyártó egy mintegy 100 négyzetkilométeres területű görög szigetet teljes egészében karbonmentes technológiákra állít át. A megújuló energiák használatán túl ez magában foglalja a helyi közlekedési rendszer elektromosítását, az első villanyautók idén nyáron meg is érkeztek Astypalea szigetére.

A Stellantis autógyártó csoportnak nagyon szimpatikus lehetett ez a kezdeményezés, mert ugyanilyet indít most a Citroën Halki szigetén. A francia vállalat, a görög nemzeti kormány, és partnereik már alá is írták az egyetértési nyilatkozatot, amelyben egy kibocsátásmentes gazdaság felépítését jelölik ki célkitűzésként. A 28 négyzetkilométer területű sziget nemcsak laboratóriumként szolgál az energetikai és közlekedési átálláshoz, de a tiszta technológiák minden helyi lakos és vállalkozás számára elérhetővé válnak.

This slideshow requires JavaScript.

Első lépésben hat elektromos autót küldött Halkira a Citroën: egy-egy Ami mopedautót a rendőrség és a parti őrség kapott, két ë-C4-et és egy ë-Spacetourert az önkormányzat vehetett át, egy ë-Jumpy pedig az energetikai közösség munkaautója lesz. A lakosság kedvezményes áron juthat majd hozzá különféle környezetbarát mobilitási eszközökhöz, végső soron pedig a sziget valamennyi belsőégésű motoros autóját elektromosra szeretnék cserélni a partnerek.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.