Korábban beszámoltunk a Volkswagen kísérleti projektjéről, amely során az autógyártó egy mintegy 100 négyzetkilométeres területű görög szigetet teljes egészében karbonmentes technológiákra állít át. A megújuló energiák használatán túl ez magában foglalja a helyi közlekedési rendszer elektromosítását, az első villanyautók idén nyáron meg is érkeztek Astypalea szigetére. Ez a görög sziget mutatja az utat egész Európának A Stellantis autógyártó csoportnak nagyon szimpatikus lehetett ez a kezdeményezés, mert ugyanilyet indít most a Citroën Halki szigetén. A francia vállalat, a görög nemzeti kormány, és partnereik már alá is írták az egyetértési nyilatkozatot, amelyben egy kibocsátásmentes gazdaság felépítését jelölik ki célkitűzésként. A 28 négyzetkilométer területű sziget nemcsak laboratóriumként szolgál az energetikai és közlekedési átálláshoz, de a tiszta technológiák minden helyi lakos és vállalkozás számára elérhetővé válnak. This slideshow requires JavaScript. Első lépésben hat elektromos autót küldött Halkira a Citroën: egy-egy Ami mopedautót a rendőrség és a parti őrség kapott, két ë-C4-et és egy ë-Spacetourert az önkormányzat vehetett át, egy ë-Jumpy pedig az energetikai közösség munkaautója lesz. A lakosság kedvezményes áron juthat majd hozzá különféle környezetbarát mobilitási eszközökhöz, végső soron pedig a sziget valamennyi belsőégésű motoros autóját elektromosra szeretnék cserélni a partnerek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!