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
auto
2024. 03. 29. péntek

A Renault még márciusban mutatta be Kangoo kistehergépjárművének legújabb generációját, amelyből belsőégésű motoros változatok, és tisztán elektromos meghajtású típus egyaránt készült. A Rapid E-Tech Electric névre keresztelt zéró kibocsátású változat forgalmazása egyelőre nem kezdődött el, erre 2022 tavaszáig várnunk kell, azonban jó hír, hogy még meg se jelent ugyan az autó, de a bemutató óta máris sokat fejlődött, miután a gyártó frissítette a specifikációit.

Itt az új Renault Kangoo Z.E.

A korábban bejelentett 75 kW helyett 90 kW hajtja a elektromos Kangoo-t 245 Nm nyomatékkal, és a várható WLTP-szerinti hatótávolság sem 265 kilométer, hanem 300 km környékén alakul. Az energia tárolásért egy 45 kWh-s akkupakk felelős, amely az alapfelszereltség részeként adott fedélzeti töltőberendezéssel maximálisan 11 kW-tal, opcionálisan pedig 22 kW-tal tölthető, DC hálózaton pedig 80 kW teljesítménnyel lehet elektromossághoz jutni.

Ez utóbbi esetben egy 30 perces töltési szünet alatt ideális körülmények között 170 kilométerre elegendő energiát lehet visszanyerni. Aki ki tudja használni a 11 kW-os háromfázisú töltési képességet, az 15%-ról 100%-ra körülbelül 3 óra 50 perc alatt töltheti az aksit, aki viszont csak 7,4 kW-ot tud adni az aksinak, annak 6 órával érdemes számolnia.

Annak érdekében, hogy a hatótáv ne csökkenjen drasztikusan az energiaéhes klíma hatására, a Renault hőszivattyút is szerelt autójába, amelynek -15°C és +15°C között húzódik működésének legideálisabb tartománya. Extraként választható továbbá a fűtött szélvédő, fűtött kormány, és a fűtött kormánykerék is.

A Kangoo Rapid E-Tech Electric két méretváltozatban indul gyártásba, a kisebb maximálisan 3,9 köbméternyi csomagteret és 600 kg teherbírást kínál, a nagyobb változat pedig legfeljebb 4,9 köbméter raktérrel érkezik, és 800 kg csomag szállítására is alkalmas. Vontató horoggal felszerelve 1500 kilót húz el maga mögött.

A fontosabb jellemzők közé tartozik még az 1,45 méterre kinyitható oldalsó tolóajtó, a Renault Easy Link multimédia rendszer, melynek megjelenítését egy 8 colos (opcionálisan 10 colos) kijelző végzi, valamint a praktikusan elrendezett, variálható belső tárolók, amelyek összesen közel 60 liternyi hellyel szolgálnak.

A Renault kisteherautóját a Mercedes-Benz és a Nissan járművei mellett, a maubeuge-i létesítményben szerelik össze, árat egyelőre nem jelentett be a gyártó.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.