KITÖLTÖTTED MÁR?

Segíts, hogy még jobb tartalmat készíthessünk!

Kettesével foglalják a Superchargereket a nem Teslák

Már a Supercharger nyitás első híreinél felfigyeltünk arra a problémára, hogy a Supercharger töltőoszlopok viszonylag rövid kábellel vannak felszerelve, amely számos autótípussal megnehezíti a töltést.

A Teslák esetén a kábel hossza nem jelent problémát, sőt akár előnyösnek is tekinthető. Ha az autók tolatva állnak be a töltőhelyre, akkor a kábel épp kényelmesen elér az autó töltőnyílásáig anélkül, hogy a talajon tekeregne, koszos lenne, elbotlanánk benne, esetleg egy hanyag autós ott hagyná, így a következő ráállna, ezzel tönkre tenné. A teslásoknak esetleg utánfutót vontatva okozhat kellemetlenséget a rövid töltőkábel.

Több Tesla-tulajdonos felhívta Twitteren Elon Musk figyelmét a problémára, akadt, aki egy rövid kutatást is végzett, és összeszedte, hogy az ismertebb típusokon hol található a töltőnyílás.

 

Az ábráról egyértelműen kiderül, hogy a PSA modellek, a Volvo és a Polestar villanyautói, valamint a klasszikus Ioniq tulajdonosai nem találkoznak a problémával, mivel ezeken a típusokon épp ott van a töltőnyílás, mint a Teslákon, az autó bal hátsó részén.

A régi Ioniq számára ideális a Supercharger elhelyezése

Azok a modellek, melyeken az autó orrára vagy a jobb első sárvédőre helyezte a gyártó a töltőnyílást, szintén nincs probléma. Ilyen például a Porsche Taycan, az Audi e-tron GT, az Audi e-tron Sportback, a Hyundai Kona, a Kia e-Niro és e-Soul, a Renault Zoe, a Dacia Spring, a Honda e és az MG ZS EV. Persze ezekkel az autókkal nem tolatva, hanem előremenetben kell beállni a Supercharger előtti parkolóhelyre, esetleg kissé jobbra húzódva, például a Hyundai Kona, Kia e-Soul/e-Niro vagy Aiways U5 tulajdonosoknak, mivel ezeken a típusokon az autó középvonalától kissé balra tolódik a töltőnyílás.

A fotón jól látszik, hogy a Honda és a Kia e-Niro kissé jobbra húzódva gond nélkül tud tölteni a Superchargeren, de a BMW i3 tulajdonosa már gondban van.

A problémát a bal első vagy jobb hátsó oldalra helyezett töltőnyílások okozzák. Ezekkel a modellekkel tolatva és előremenetben parkolva sem fog elérni a kábel a töltőoszloptól az autó töltőnyílásáig. Mivel a Superchargereket minimum párosával telepítik, de sokkal inkább jellemző a 4-8-16 oszlop egy töltőállomáson, így ezek a modellek is tudnak tölteni, csak épp nem a parkolóhelyhez dedikált, hanem a szomszédos parkolóhelyhez tartozó oszlopról. Ebben a szituációban azonban fontos észrevenni, hogy ha egy Tesla beáll a szomszédos szabad parkolóhelyre, akkor nem tud tölteni, mert az ahhoz a parkolóhelyhez tartozó oszlopot már egy másik autó használja. Van ugyan szabad töltőoszlop is, ahhoz viszont nem jut parkolóhely. Ebbe a kategóriába az Audi e-tron, a Porsche Taycan, az Audi e-tron GT, az Audi e-tron Sportback, Chevrolet Bolt, Opel Ampera-e, Jaguar i-Pace, Mini Cooper SE, Ford Mustang Mach-e, Lucid Air, a Mercedes villanyautói, a BMW i3, i4 és IX3, a Fiat 500e, az Audi Q4 e-tron, illetve a Volkswagen, Škoda,  SEAT és Cupra elektromos autói is.

Lakókocsit vontatva a Superchargerek használata a Tesla hátul elhelyezett töltőcsatlakozójával is problémás lehet (forrás: elbil.no)
Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.