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
auto
2024. 04. 26. péntek

Minden évben a decembertől márciusig tartó mintegy 15 hetes időszakban Svédország északi részét ellepik azok az autógyártók, amelyek hófödte utakon, befagyott tavakon, akár -35°C-os hidegben teszik próbára új autóik prototípusait. A Polestar számára ez hazai terep, hiszen a kínai tulajdonban lévő prémium gyártó főhadiszállása Göteborgban található, így nem kell messzire utazni, hogy elektromos autói a lehető legvadabb körülmények között bizonyítsák képességeiket. Az idei év azonban különleges a Volvóból kivált márka számára, merthogy most egy kifejezetten a téli tesztre kialakított különleges prototípussal látogatott északra.

A Polestar 2 Arctic Circle alapja egy kétmotoros, Performance Packkel felszerelt Polestar 2 Long Range típusú tisztán elektromos autó, aminek teljesítményét és forgatónyomatékát 350 kW-ra és 680 Nm-re tornázták fel. A leglátványosabb átalakítás a futásmagasság 30 mm-es megemelése annak érdekében, hogy az autó könnyebben tapossa maga alatt a havat, de a kormányozhatóságot, tapadást, és a stabilitást szolgálják az egyedi gyártású 19 hüvelykes, 4 mm-es fém szegecsekkel ellátott téli gumik (245/35 R19) is. A 30%-kal lágyabb rugókat és a három irányban szabályozható lengéscsillapítókat kifejezetten erre az autóra fejlesztette a Polestar és az Öhlins.

A vizuális módosítások az elektromos Polestart igazi téli raliautóvá varázsolták, 19 hüvelykes OZ Racing kerekeket, és négy Stedi Quad Pro LED fényszórót pakoltak fel a tervezők, de szénszálas védőlemez is felkerült az első lökhárítók alá.

Az autó Joakim Rydholm raliversenyző közreműködésével készült el, aki elmondta, hogy az átalakítások eredménye akkor érezhető igazán, amikor oldalirányban érkezik be egy kanyarba, a szokásosnál sokkal nagyobb mosollyal az arcán, és mégis teljes mértékben irányítás alatt tudja tartani a villanyautót még a jeges talajon is. Sajnos a Polestar csapatán kívül nem sok embernek lesz lehetősége átélni ezt az élményt, ugyanis ez egy egyszeri darab, nem viszi gyártásba a Polestar.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.