A Stellantis 2022. január 27-én nyújtott be védjegybejelentést az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO). A kérelem a „Ram Revolution” név levédésére irányul. Az Autoblog, aki beszámolt a dologról egyértelművé teszi, hogy a szabadalom kifejezetten a személyszállító teherautók nevére vonatkozik, így hacsak a Ram nem készít egy új, Revolution nevű fosszilis meghajtású teherautót, akkor ez lehet az érkező elektromos pickupjának az esetleges neve. Ez már csak azért is tűnik logikusnak, mert a jelenlegi trendekbe nehezen férne bele, hogy egy hagyományos meghajtással készülő autót REVolution-nak nevezzenek el, tekintve, hogy a szóban az EV betűkombináció is szerepel. Komoly vetélytársai vannak és lesznek Az elektromos pickupok piaca egészen gyorsan fejlődik. A Stellantisnak az egyelőre hivatalosan még Ram 1500 EV néven futó villanyosával olyan versenyzőkkel kell ringbe szállnia, mint a már piacon lévő Rivian R1T és a GMC Hummer EV. De éppen idén tavasszal érkezik a Ford F-150 Lightning, 2023 őszén pedig várhatóan a Chevrolet Silverado EV. Rivian R1T GMC Hummer EV Chevrolet Silverado EV Ford F-150 Lightning A Stellantis 2021-es EV napján közzétett információi alapján a terepjáró 2024-ben debütálhat és kerülhet gyártásba. Azt gondolhatnánk, hogy ezzel a Ram el is késett, de a nyilatkozatok alapján a belépő ideje mégis tudatos döntésnek tűnik. A cég ugyanis ragaszkodik ahhoz, hogy az általuk fejlesztett pickup használhatóságban, teljesítményben és hatótávban is túlmutasson a versenytársain. Carl Lally, a Ram 1500 marketingjének vezető menedzsere az Automotive Newsnak így nyilatkozott: „Azt hallottuk a fogyasztóinktól, hogy ha teherautóról van szó nem kötnek kompromisszumot, így a teherautóinkkal kapcsolatos, általunk kommunikált alapvető tulajdonságok, mint pl. a képességek és a tartósság nem fognak változni attól, hogy letesszük a voksunkat az elektromos meghajtás mellett!” Azt már most tudni lehet, hogy a Ram a villanymonstrumot az STLA Frame karosszériakeretes architektúrájára fogja építeni, amit a későbbiekben további teherautók, SUV-ok, és egyéb haszongépjárművek építésére is használnak majd. Ezt az alapot használva arra lehet számítani, hogy a pickup képes lesz akár 500 mérföldes (800 km) hatótávra, köszönhetően a platform legalább 159 kWh-s akkumulátorcsomagot befogadó képességének. Fontos megjegyezni, hogy attól, hogy a Stellantis beadta a kérelmet, az még nem azt jelenti, hogy valóban használni is fogja a nevet a RAM elektromos pickup-jához. Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!