A Toyota Csoport rendhagyó decemberi sajtótájékoztatója óta, amikor is egyszerre 15 új elektromos autóról hullott le a lepel, már nem titok, hogyan fog kinézni a Lexus vadonatúj, RZ 450e néven érkező villanyautója. Most néhány új kép társaságában a japánok azt is elárulták, hogy idén tavasszal alaposabban is megismerhetjük az e-TNGA elektromos padlólemezre épített sportterepjárót. Meglepetés: rengeteg új autót mutatott be a Toyota és a Lexus Az új zéró emissziós Lexus, mely a márka második teljesen elektromos meghajtású modellje lesz az UX 300e után, a Toyota bZ4X-szel és a Subaru Solterrával osztozik a műszaki alapokon, és ez a megjelenésén is látszik. Ám a közös dizájnelemek ellenére jól látható, hogy közel sem egy szimpla átmárkázásról beszélünk: számos egyedi jellemző különbözteti majd meg a Lexus autóját a platformtársaktól, például a fényszórók és a orr-rész kialakítása, valamint az egybefüggő hátsó lámpacsík. Az azonban egyelőre kérdéses, hogy az utasteret hogyan alakítja át a prémium márka, hiszen belső fotót eddig még nem tett közzé. 2021-ben a Lexus 760.012 autót értékesített, ebből körülbelül 260.000 volt elektromosított. Ez pedig többségében az ES, RX és UX hibrideket jelenti, arra nem tér ki a gyártó, hogy egyetlen villanyautójából mennyi fogyott. 2030-ra azonban a Lexus célja, hogy tisztán elektromos autók teljes választékát kínálja minden kategóriában, és 1 millió darab BEV-eladást érjen el világszerte, valamint 100%-os BEV-eladást Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Kínában. Világszerte a 100%-os villanyautó-értékesítést 2035-re tűzte ki célul. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!