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 A mai napon megnyitotta kapuit a közönség előtt a barcelonai Mobil Világkongresszus (Mobile World Congress), amely otthont adott a Fisker Ocean elektromos szabadidő-autó európai premierjének. A divatos SUV tervezője nem más, mint a dán-amerikai nemzetiségű Henrik Fisker, aki olyan prémium autómodellek dizájnjával vált ismertté, mint a BMW Z8 és az Aston Martin DB9, de az elmúlt években különleges elektromosautó-koncepciói miatt figyelt rá a világ. Ezek rendszerint valami hatalmas áttörést, radikális változást, óriási hatótávot vagy villámgyors töltést ígértek, de a 2011 és 2012 között gyártott Fisker Karma óta egyetlen elektromos hajtásrendszerű modellt sem tudott gyártásba vinni az üzletember. Az Ocean azonban kivétel lehet, ehhez ugyanis már megvan a gyártópartner: a Magna Steyr fogja összeszerelni 2022. november 17-től a graz-i gyárában. Most az is kiderült, hol fogják majd forgalmazni, és mennyit kell majd érte fizetni.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 It’s official! 50 #FiskerOcean prototypes under construction. Our CEO and CTO walking the line today at the climate neutral factory in Austria. #Fisker #EVs #ClimateNeutral pic.twitter.com/y6zJfPUm3J — Fisker Inc. (@FiskerInc) February 25, 2022 A vásárlóknak történő kiszállítás röviddel a novemberi gyártásindítás után kezdődik, mind az Egyesült Államokba, mind a skandináv országokba és más európai államokba. Az Ocean hossza 4775 mm, tükrökkel együtt 1995 mm széles, magassága 1631 mm, tengelytávolsága pedig 2921 mm. A megrendelők négy felszereltségi szint közül választhatnak majd. A legmagasabb szint az Extreme, ezt az Ultra, majd pedig a Sport követi. A legelső ötezer példány az úgynevezett Fisker Ocean One különleges kiadás lesz, amely az Extreme felszereltséget egészíti ki néhány exkluzív jellemzővel. A többi változat átadása ezután indul csak, 2023-ban. Valamennyi felszereltségi szint közös alapfelszereltsége többek között az öt ülés, az applikációs feloldás, a PowerBank rendszer (ezzel más villanyautók tölthetők, és a háztartásnak is lehet energiát átadni), az OTA frissíthetőség, a 20 colos F7 AeroStealth keréktárcsák, digitális belső visszapillantó tükör, és a LED fényszórók. Csomagtól függően olyan egyedi funkciók és extrák is elérhetőek Fisker villanyautójához, mint például a forgatható, 17,1 colos központi érintőkijelző, a 16 hangszóróból álló Fisker HyperSound audiorendszer, a SolarSky panoráma üvegtetőbe integrált napelemek, az egy gombnyomásra minden ablakot kinyitó California Mode, Park My Car automatikus parkolási asszisztens, valamint a Limo Mode a második üléssor számára kihelyezett képernyőkkel. A felszereltségi szint a specifikációkat is meghatározza. A Sport változat csúcsteljesítménye 205 kW elsőkerékhajtással, és 7,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. A hatótáv még nem hivatalos, de a Fisker szimulációi szerint 440 km körül várható WLTP-ben mérve az egyelőre ismeretlen kapacitású Touring Range akkuval. Az Ultra csúcsteljesítménye 400 kW duplamotoros összkerekes rendszerrel, 4,2 másodperc alatt gyorsul, és körülbelül 610 km lesz a hatótávolsága a Hyper Range akkuval. Az Extreme még ennél is erősebb, 410 kW-os duplamotoros hajtásrendszerével 3,9 szekundum alatt futja a 0-100-at, és 630 kilométeres hatótávot vetít előre a Fisker. A Fisker közleményében az olvasható, hogy a kínai CATL kétféle akkumulátormegoldást biztosít az autógyártó számára: a One, Extreme, és Ultra változatok nikkel-mangán-kobalt (NMC) kémiát használnak, míg a Sportba lítium-vas-foszfát kémia kerül. Tekintve, hogy az Extreme-nek úgy jósolnak nagyobb hatótávot, hogy a teljesítménye is nagyobb, feltételezhető, hogy a Hyper Range akku kétféle kapacitásban kerül az autókba. Az akkupakkra 10 év/160 ezer kilométeres garancia jár 75%-ig. A töltési időről és teljesítményről továbbra sincs információ, a Fisker azt állítja, hogy azok tesztelése jelenleg is folyamatban van, és később árul el részleteket róla. Az európai indulóárak az alábbiak szerint alakulnak, áfával együtt és támogatások nélkül: A Fisker megerősítette, hogy második elektromos modelljét, a PEAR-t a Foxconn fogja gyártani, és indulóára 30.000 dollár alatt lesz. Foglalható a Fisker és a Foxconn közös villanyautója 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!