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
auto
2024. 04. 20. szombat

Újabb közismert Renault kap elektromos meghajtást

elektromos autó

Brit sajtóértesülések szerint Scénic E-Tech Electric néven dob piacra egy tisztán elektromos meghajtású modellt a Renault, amely mind műszakilag, mind formai kialakításban távol áll majd a nevet adó közismert kompakt ferdehátútól és egyterűtől. A Scénic-ből két változat is fut a piacokon, Magyarországon jelenleg csak a hétüléses Grand Scénic kapható, Németországban az ötüléses verziót is forgalmazzák, az Egyesült Királyságban azonban tavaly óta egyik karosszériaváltozatot sem lehet megvásárolni, így a villanyautó érkezése egyben a típusnév visszatérését is jelenti a brit piacra.

Renault Scénic

A Renault korábban bejelentette, hogy a Renaulution elektromobilitási stratégia keretében több népszerű modellnevet is elektromos autók visznek majd tovább. Ez történt például a Mégane-nal is, amely immár Mégane E-Tech Electric néven zéró emissziós autóként is megvásárolható. Ez a modell nem csupán egy elektromos változata a belsőégésű motoros testvéreknek, hanem egy dedikált elektromos padlólemezre felhúzott, gyakorlatilag teljesen új jármű, amely a nevén kívül maximum néhány dizájnelemmel emlékeztet az eredeti Mégane-okra.

Ugyanez történik a Scénic-kel is: ráépítik a CMF-EV padlólemezre, és egy ötszemélyes SUV-t faragnak ki belőle. Luca de Meo, a Renault Csoport vezérigazgatója az AutoExpress magazin kérdésére elmondta, hogy nem szeretnének újabb egyterű formát a kínálatba, annál sokkal progresszívabb modellben gondolkoznak – ezért a Scénic egy sportterepjáró lesz, amely méretben és hatótávban is túlnő a Mégane E-Tech Electric-en. A britek úgy tudják, hogy a hét ülés pedig a CMF-EV platform miatt felejtős, amely jelenlegi formájában nem képes három üléssort biztosítani. Ez persze nem jelenti azt, hogy a későbbiekben ne tudná megoldani a Renault, ha lenne rá igény.

Renault Grand Scénic

Hivatalos információk egyelőre nincsenek arról, hogy mit várhatunk a Scénic villanyautótól, de az AutoExpress szerint idén májusban bemutatkozik a koncepció változata, a forgalmazás pedig 2024-ben kezdődik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.