Ahogy azt májusban megírtuk, a Ford után most az indiai Mahindra is a VW MEB platformját szemelte ki magának – gyártó a wolfsburgiak villany alapjaira akar saját kocsikat gyártani. Most megmutatták az első koncepciót is. Persze, hogy SUV Az XUV.e8 a most divatos városi terepjáró vonalat követi, bár szögletes vonalai némileg még a Cybertruckra is emlékeztetnek. A 4,74 méteres kocsi hatalmas LED csíkkal és karakteres vonalakkal lett felvértezve, és 2,762 méteres tengelytávjával a gyártó jelenlegi csúcsmodelljénél is nagyobb lesz. Összkerékhajtás, és akár egy 80 kWh-s akkupakk is elérhető lesz hozzá, a teljesítmény pedig 230 lóerőtől 350-ig megy majd fel. Mahindra XUV.e8 Az e8 2024 decemberében érkezik majd az indiai piacra, és akár hét üléssel is lehet majd rendelni. Azokra is gondoltak, akik jobban szeretik a kupésabb formákat, nekik az XUV.e9 lehet a befutó, ami egyébként még az e8-nál is hosszabb öt centivel. A csapott tetővonalnak köszönhetően azonban az e9 csak ötszemélyes változatban lesz elérhető. Mahindra XUV.e9 Az autó Indiában 2025 áprilisában kerül piacra. Mahindra XUV.e9 Az XUV egy külön almárka lesz a vállalatnál, ahogy a BE, azaz Born Electric is. Utóbbi 2025-től BE.05, BE.07 és BE.09 néven három típussal támad majd, szintén MEB alapokon. A két vállalat egyébként tárgyal arról is, hogy helyben gyártsák majd az eredetileg német alkatrészeket, azonban jelenleg úgy látják a celláknak csak akkor lesz értelme indiai akkugyárat építeni, ha évi 20 GWh fölé nő az igény. A Mahindra évi 300 ezer darabbal tervez, és szeretné az autókat a világpiacon is forgalmazni. Új autógyártó jelentkezett be a Volkswagen elektromos alkatrészeire Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!