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
auto
2024. 04. 19. péntek

Már az utakon tesztelik az M-es BMW-k következő generációját

elektromos autó

Külsőre ugyan ismerősnek tűnik a BMW legújabb prototípusa, a hasában azonban olyan hajtáslánc-technológiát és futóművet rejt, amelyen még dolgoznak a fejlesztők, és aminek közúti tesztelése még csak most kezdődött el. Ez jelenti majd a kimagasló teljesítményükről és dinamizmusukról híres M-es jelzésű BMW-k vadonatúj, teljesen károsanyag-kibocsátásmentes nemzedékét.

A bajor prémium márka azon ügyfelei, akik nem szeretnék elválasztani a sportos vezetési élményt és jellegzetes, atletikus stílusjegyeket az elektromos hajtástól, immár két típust is választhatnak a kínálatból: az i4 M50 egy sportautósabb megjelenésű járgány, míg az iX M60 a praktikus tágasságot kombinálja a magas teljesítménnyel. Az M-es villanyautók száma ráadásul hamarosan háromra bővül, ugyanis a jövő évben piacra lép az i7 M70 a vállalat teljesen elektromos luxuslimuzinja alapján.

Bemutatkozott a BMW i7

Az idén kereken 50 éves BMW M GmbH azonban ezután sem fog tétlenkedni, s már készül az elektromos hajtás következő lépcsőfoka. Hogy pontosan mikor kerül piacra, és mit fog majd tudni a technológia, azt egyelőre nem árulták el a németek, de azt igen, hogy a jelenleg tesztelés alatt álló rendszer négy villanymotorból áll. Azáltal, hogy mind a négy kereket egy-egy villanymotor hajtja, teljesen új lehetőségek nyílnak meg a hajtónyomaték precíz és villámgyors elosztásában. A vállalat azt írja, hogy az azonnal reagáló villanymotorok teljesítménye és nyomatéka ezredmásodpercek alatt olyan pontosan adagolható, amely a hagyományos hajtásrendszerekkel elérhetetlen lenne, ezáltal a jövő elektromos M-es BMW-i soha nem tapasztalt vezetési élményt kínálnak majd.

A rendszert egy speciálisan átalakított i4 M50-ben tesztelik a fejlesztők. Ezt a típust – természetesen a saját hajtásláncával – már mi is elvittük egy körre, de érdemes lesz figyelni, mert hamarosan az iX teljesítményváltozatáról is megjelenik az összefoglalónk.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.