PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Most dől el a Faraday Future jövője

elektromos autó

A Faraday Future közel áll első autója, az FF 91 gyártásának megkezdéséhez, azonban ehhez még több forrásra van szükségük.

Sorsdöntő hetek, hónapok következnek.

Nincs sok tartalék

A kaliforniai villanyautó-gyártót 2014 áprilisában alapították, azonban nyolc éve még nagyon más volt az elektromos autók piaca. Az FF 91 luxusautó prototípusát 2017 januárjában mutatták be a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai vásáron, és a cég tájékoztatása szerint idén a harmadik vagy negyedik negyedévben kezdhetik meg annak gyártását.

Jelenleg is folyik a gyártás előkészítése a cég hanfordi üzemében, ahol a szerkezeti, elektromos és egyéb közműépítési munkálatokkal már végeztek, a gyártósorok telepítése pedig a vége felé tart.

A vállalat nemrég 600 millió dollár értékben bocsátott ki átváltható kötvényeket, az ebből származó bevételt pedig a gyártás és forgalmazás megkezdésére használhatja fel. Ez az összeg azonban nem biztos, hogy elég lesz, ezért jelenleg további 325 millió dollárnyi befektetést próbálnak tető alá hozni.

Az Electrek beszámolója megjegyzi, hogy a Faraday a második negyedévet 137 millió dolláros veszteséggel zárta, ami természetesen érthető, hiszen a cég még nem kezdte meg az autók kiszállítását. Azonban a villanyautós híroldal rámutat, hogy a cégnek mindössze 52,2 milliós készpénz tartaléka van és ez az összeg egy hónap alatt csökkent le 121 millióról.

A Tesla példáján láttuk azt is, hogy a gyártás megkezdése még bőven nem jelenti a profit megérkezését, erre éveket kellett várni. Bár azt is hozzá kell tenni, hogy Musk cége mindig is tömegmodellekben és ehhez világméretű bolt, szerviz és töltőhálózat kiépítésében gondolkodott, ha a Faraday Future nem lő ilyen magasra és elsősorban a luxus szegmenst célozza meg egy kisebb hálózattal, a költségek is alacsonyabbak lehetnek.

Akárhogy is, 52 millió dollár borzasztóan kevés, tehát elengedhetetlen hogy sikerrel járjon a befektetők meggyőzése, hiszen hosszú ideig lesz még mínuszos a cég működése.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.