Csökkent a német gyárak részesedése a legnagyobb autópiacon

A duisburgi Center Automotive Reserach (CAR) elemzése szerint, bár júliusban jelentősen nőtt a kínai újautó eladások száma, a német márkák nem tudtak ebből profitálni, piaci részesedésük csökkent.

Az ázsiai ország ismét az autóeladások motorja lehet.

Nem jó trend

A német autógyártók mind rendelkeznek helyi vegyesvállalattal Kínában, és tradicionálisan a legnépszerűbb modellek közé tartoznak termékeik, piaci részesdésük azonban csökkent az idei év első felében.

A VW konszern 20%-kal, a Mercedes-Benz és a BMW eladásai pedig 19-19%-kal csökkentek tavalyhoz képest. Ennek megfelelően piaci részesdésük is visszaesett, így a wolfsburgiak 18,4-ről 14,2%-ra, a Merci 4,4-ről 3,4%-ra, míg a bajorok 4,7-ről 3,7%-ra zsugorodtak a világ legnagyobb autópiacán.

Miközben az USA-ban 18, az EU-ban pedig 14 százalékkal estek az újautó eladások idén, Kína négy százalékos növekedést mutatott. A kutatók szerint az autópiac nyertesei egyértelműen a kínai márkák és a Tesla voltak, ennek fő oka pedig az, hogy a német márkák elektromos autói nem elég kelendőek Kínában. A CAR azt is megjegyzi, hogy a német gyártók beszerzési és gyártási hatékonyságban is elmaradnak a kiemelkedőnek számító Toyotához képest.

BMW i3 Kínában.

Kínában a július az év korona lezárásokkal és chiphiánnyal tarkított első feléhez képest 30%-os növekedést mutatott, az elektromos autók eladásai pedig megduplázódtak és közel 600 ezer darabnál jártak, 24,5%-os piaci részesedést elérve.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.