A Volkswagen által kifejlesztett Modulare E-Antriebs-Baukasten (röviden MEB) padlólemezt jelenleg a Volkswagen Csoport márkái használják villanyautóikban, de a németek 2019-ben bejelentették, hogy bármely autógyártó vállalat élhet a lehetőséggel, hogy erre a platformra építse elektromos járműveit. Elsőként a német e.Go jelentkezett be a MEB-re, de már a start-upnál jóval fontosabb partnerre is szert tett a Volkswagen: a Ford két villanyautót is fejleszt a VW padlólemezére. Most egy újabb autógyártó érdeklődik a wolfsburgiak technológiája iránt.
A Volkswagen és a Mahindra & Mahindra Ltd. a múlt héten írt alá partnerségi megállapodást a MEB padlólemez elektromos komponenseinek felhasználási és beszállítási lehetőségeinek megvizsgálásáról. India egyik legnagyobb járműgyártó vállalata nem a MEB padlólemezt venné át egy az egyben, hanem az ahhoz tervezett elektromos motort, akkumulátorrendszert, és akkumulátorcellákat alkalmazná saját, Born Electric Platform névre keresztelt villanyautó-padlólemezén. A felgyorsult fejlesztési folyamat és megnövelt költséghatékonyság komoly előnyt jelentene a Mahindra számára az egyre élesedő versenyben az indiai autópiacon.
Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója szerint az indiaiakkal kötött megállapodás újabb bizonyítéka annak, hogy a MEB rendszer mennyire korszerű és versenyképes a költségek tekintetében, és a vele elért méretgazdaságosság egyre magasabb szintre emelkedik. A Volkswagen hozzáteszi, hogy szeretne hozzájárulni India autópiacának elektromosításához, amely nem csupán hatalmas növekedési potenciállal rendelkezik, hanem a klímavédelem szempontjából is nagy jelentőséggel bír. A 2021-es glasgow-i klímacsúcson India vállalta, hogy 2035-től csak zéró emissziós személyautókat és kisteherautókat enged az utakra.