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
auto
2024. 03. 29. péntek

Itt a következő csapás: leállt az egyik nagy kínai akkugyár

elektromosautó-akkumulátor

Ha a pandémia és az ellátási lánc problémák nem lettek volna elég nagy csapás az autógyártás számára, a globális felmelegedés tartogathat még meglepetéseket.

Most a szárazság miatt kellett leállni.

Egy hét szünet

A CATL a világ legnagyobb akkumulátor gyártója, sok autógyártó fontos partnere az elektromos átállás kapcsán. A vállalat, amely Magyarországon is 100 GWh mennyiségben készül cellákat gyártani a odahaza is több helyszínen rendelkezik ilyen üzemmel.

Az egyik fontos helyszín Yibin városa, ahol több ütemben épült, illetve jelenleg is bővül az akkugyár. Ha a mostani két projektnek vége, 75 GWh lesz az éves termelés, de tervben van még két fázis. Hogy pontosan kiknek szállítanak innen akkut azt egyelőre nem tudjuk, de korábbi sajtónyilatkozatok szerint Chengdu városában van egy partnerük, ahol a Volvo és a Volkswagen is rendelkezik gyárral, illetve Chongqingba is kerülnek innen cellák, itt pedig a Li Auto mellett a GWM és a Ford is gyárt autót.

 

Magyarországon épít akkumulátorgyárat a CATL

A jelenleg itthon tapasztalható szárazság azonban nem csak magyar jelenség, Kína egyes tartományai, így a Yibinnek otthont adó Szecsuan  is küzd ezzel. A helyzet most annyira rosszra fordult, hogy a vízhiány miatt gyengébben teljesítenek a vízerőművek, miközben a meleg tovább emelete a lakossági fogyasztást is. Ezért a tartományban utasították a gyárakat, hogy augusztus 15. és 20. között állítsák le a termelést, hogy ne legyenek  problémák a lakossági áramellátással.

A CATL gyára is leállt, csak az irodák működhetnek, a gyári munkásokat hatnapos szabadságra küldték. A gyár bővítését egyelőre nem kellett leállítani, a munkák folytatódhatnak. Hogy 21-én újra kinyitnak-e az később derül majd ki.

A gyár kapcsán érdekesség, hogy a cég sajtóközleménye szerint ez volt a világ első teljesen karbonsemleges akkugyára, amely az energia 80%-át is megújulókból, a közeli vízerőműből fedezi. Ez viszont nem segít sokat, ha nincs víz.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.