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 A Ford és a kínai CATL megállapodott, hogy az amerikai autógyártó létesít egy leányvállalatot, mely a kínaiakkal közösen üzemelteti majd annak új akkumulátorgyárát – közölte a CNBC. Lisa Drake, a Ford elektromos járművek iparosításáért felelős alelnöke a sajtónak elmondta, hogy a Ford a kínaiaktól licenceli majd a technológiát – beleértve a műszaki szakértelmet is. A lítium-vasfoszfát (LFP) technológiára alapozott gyártásról más paraméter (gyártási méret, kapacitás stb.) egyelőre hivatalosan nem jelent meg, az építés indoklása is csak annyi, hogy az eddig importált LFP helyett a lokális gyártásra helyeződik át a hangsúly. Letesztelték az LFP akkumulátorok várható élettartamát, meglepően jó eredmény született „A projekt célja az import kockázatának csökkentése azáltal, hogy ténylegesen kiépíti a kapacitást és a képességet ennek a technológiának az Egyesült Államokban, ahol a Ford az irányítást birtokolja” – mondta Drake. Bill Ford, a Ford elnöke szerint a CATL segíteni fogja őket abban, hogy az autógyártó az e-mobilitási versenyfutásban felgyorsuljon. „Ha ezeket az új akkumulátorokat az Egyesült Államokban gyártjuk – mondta a minap -, akkor több elektromos járművet gyorsabban gyárthatunk le, és ez végső soron megfizethetőbbé teszi az autóinkat az ügyfeleink számára”- magyarázta az elnök. A Bloombergnek a projekt részleteire is rálátó források azt azért elárulták, hogy a Detroittól mintegy 100 mérföldre nyugatra építendő létesítmény többmilliárd dollárba kerül majd, és várhatóan 2500 munkahelyet fog teremteni. Ha ehhez hozzátesszük, hogy a kínai Ford gyárból kiszivárgott: az anyacég a Michigan-i Marshallban 3,5 milliárd dollárt fektet a lítium-vas-foszfát akkumulátor-gyár felépítésébe, és ezek az akkuk kerülnek majd a Ford villanyautókba, a kép azért mégis összeáll. Minden modelljét elektromosítja Európában a Ford Üröm az örömben, hogy a Ford ma azt is bejelentette, hogy Németországban és az Egyesült Királyságban 3800 fővel leépíti a munkaerő állományát – ugyancsak az autóipar elektromos járművekre való átállására mutogatva. Az amerikai anyavállalat célja, hogy 2035-re az európai kínálata teljesen villanyautósodjon, és ez – állítják – kisebb termékfejlesztő csapatot követel. A Ford fogadkozik, hogy 2026-ig több mint 50 milliárd dollárt fektet be az elektromos járművek fejlesztésébe és gyártásába. Robotizált töltőket tesztel a Ford 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 Szabó M. István Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!