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
auto
2024. 07. 24. szerda

A Ford és a kínai CATL megállapodott, hogy az amerikai autógyártó létesít egy leányvállalatot, mely a kínaiakkal közösen üzemelteti majd annak új akkumulátorgyárátközölte a CNBC.

Lisa Drake, a Ford elektromos járművek iparosításáért felelős alelnöke a sajtónak elmondta, hogy a Ford a kínaiaktól licenceli majd a technológiát – beleértve a műszaki szakértelmet is. A lítium-vasfoszfát (LFP) technológiára alapozott gyártásról más paraméter (gyártási méret, kapacitás stb.) egyelőre hivatalosan nem jelent meg, az építés indoklása is csak annyi, hogy az eddig importált LFP helyett a lokális gyártásra helyeződik át a hangsúly.

Letesztelték az LFP akkumulátorok várható élettartamát, meglepően jó eredmény született

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

 

„A projekt célja az import kockázatának csökkentése azáltal, hogy ténylegesen kiépíti a kapacitást és a képességet ennek a technológiának az Egyesült Államokban, ahol a Ford az irányítást birtokolja” – mondta Drake.

Bill Ford, a Ford elnöke szerint a CATL segíteni fogja őket abban, hogy az autógyártó az e-mobilitási versenyfutásban felgyorsuljon. „Ha ezeket az új akkumulátorokat az Egyesült Államokban gyártjuk – mondta a minap -, akkor több elektromos járművet gyorsabban gyárthatunk le, és ez végső soron megfizethetőbbé teszi az autóinkat az ügyfeleink számára”-  magyarázta az elnök.

A Bloombergnek a projekt részleteire is rálátó források azt azért elárulták, hogy a Detroittól mintegy 100 mérföldre nyugatra építendő létesítmény többmilliárd dollárba kerül majd, és várhatóan 2500 munkahelyet fog teremteni. Ha ehhez hozzátesszük, hogy a kínai Ford gyárból kiszivárgott: az anyacég a Michigan-i Marshallban 3,5 milliárd dollárt fektet a lítium-vas-foszfát akkumulátor-gyár felépítésébe, és ezek az akkuk kerülnek majd a Ford villanyautókba, a kép azért mégis összeáll.

Minden modelljét elektromosítja Európában a Ford

Üröm az örömben, hogy a Ford ma azt is bejelentette, hogy Németországban és az Egyesült Királyságban 3800 fővel leépíti a munkaerő állományát – ugyancsak az autóipar elektromos járművekre való átállására mutogatva. Az amerikai anyavállalat célja, hogy 2035-re az európai kínálata teljesen villanyautósodjon, és ez – állítják – kisebb termékfejlesztő csapatot követel.

A Ford fogadkozik, hogy 2026-ig több mint 50 milliárd dollárt fektet be az elektromos járművek fejlesztésébe és gyártásába.

Robotizált töltőket tesztel a Ford

 

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

Szabó M. István