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 Gyakorlatilag minden autógyártónak gondot okoz az Euro 7-es szabvány 2025-ös tervezett bevezetése, és úgy néz ki, most politikai támogatást is kaptak. Olaszország most azt mondja, van elég szövetségese a javaslat megbuktatásához. Nem észszerű 2025. július 1-én lépne életbe az Euro 7 kibocsátási norma az Unió területén – már, ha támogatnák azt a tagországok. A szabályozás azt tűzte ki célul, hogy mind a benzines, mind a dízelüzemű járműveknek ugyanazokat a normákat kelljen teljesíteniük, ráadásul a mérési eljáráson is változtatnának, a rövidebb utakat is a modellekbe vennék. Az új norma egyébként nem csak a kipufogócső gázait, de a fékek és a gumik szennyezését, a leváló finom szemcséket és mikroműanyagokat is korlátok közé szorítaná. A vita mégsem ezen a ponton van, hanem leginkább a belsőégésű motorokhoz köthető. Alapvetően van logika abban, amit az autógyártók mondanak, hiszen ezek a konstrukciók a legtöbb gyártónál most az évtized közepén kapják meg az utolsónak szánt új motorgenerációt, és ezek fejlesztése már nagyrészt lezárult, vagy előrehaladott állapotban van. Ráadásul, az autógyártók szerint, a követelmények teljesítése több ezer euróval drágítaná meg a kisautókat, gyakorlatilag ellehetetlenítve a gyártásukat. Azt is mondják, hogy mivel már a legtöbb márka hitet tett az elektromos átállás mellett, inkább arra költenének, mintsem, hogy egy kifutó technológiába fektessenek. Végleg megszavazták 2035-öt Az Euro 7 támogatói ezzel szemben azzal érvelnek, hogy a 2034. december 31-ig eladásra kerülő belsőégésű motoros autók még vagy két évtizedig velünk lesznek, ezért nem elhanyagolható kérdés, hogy 2055-ig mit pöfékelnek a levegőbe. Az autógyártók mellé állt most Olaszország, amely megszerezte Bulgária, Csehország, Franciaország, Lengyelország, Portugália, Románia, Szlovákia, valamint hazánk támogatását is, így elég szavaztuk van a javaslat elgáncsolásához. Hogy ismét kompromisszum születik-e lazább feltételekkel, későbbi bevezetéssel, vagy esetleg az olcsóbb kisautók kivételével az egyenletből, azt egyelőre nem lehet tudni, de az is benne van a pakliban, hogy teljesen elbukik az új szabvány. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!