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 A hétvégi megegyezés után ez már tényleg csak formaság volt, de azért ennyi kavarást követően nem ártott az óvatosság az eredmények kihirdetéséig. Végül tényleg megszavazták. Mit tiltottak be? Március 28-án az EU országok környezetvédelmi miniszterei megszavazták, hogy 2035-től kezdve csak klímasemleges üzemanyagokkal működő személy és kisteherautókat lehet forgalomba hozni a 27 tagállam területén. Egészen pontosan a törvény szerint 2030-tól a 2021-es szinthez képest 55 százalékkal, 2035-re pedig 100 százalékkal kell csökkenteni a széndioxid kibocsátást. Az elmúlt hetekben Németország vétóval fenyegetett, amennyiben nem kapnak kivételt a kizárólag e-üzemanyaggal hajtott autók, az Unió pedig engedett a nyomásnak. Az e-üzemanyag támogatói azt állítják, hogy az klímasemlegesnek tekinthető, hiszen CO2-ből állítják elő, így az egyenlet eredménye nulla. Független kutatások szerint azonban az e-üzemanyagok előállítása rendkívül sok energiát igényel, ugyanannyi zöld árammal egy elektromos autó ötször akkora távot tesz meg, mint egy szintetikus benzinnel hajtott. Az e-üzemanyagok égésük során a CO2 mellett más üvegházhatású gázokat, így metánt és dinitrogén-oxidot is kibocsátanak, de ammóniából is legalább annyit mértek, mint a hagyományos, fosszilis üzemanyagok esetén, a szénmonoxid szint pedig még emelkedett is. A szavazáson Olaszország, Bulgária és Románia tartózkodott, Lengyelország pedig nemmel szavazott. Épp most lövi magát lábon Európa – vagy mégsem?! Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!