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
auto
2024. 07. 27. szombat

A Hyundai fontolóra veszi, hogy Amerikában a Tesla NACS szabványára váltson, de biztos akar benne lenni, hogy ez jó döntés az ügyfelek szempontjából – idézi a Reuters Jaehoon Changet, a vállalat elnökét.

A Hyundai-Kia leginkább a 800 voltos rendszere miatt akar biztosra menni, ezért egyeztetnek a Tesla szakembereivel.

Nem elvi akadály

A Hyundai vezetőjének szavai alapján nincs elvi akadálya a váltásnak, ám a konszern E-GMP platformos villanyautói 800 voltos rendszert használnak, míg a Tesla V3-as töltői 400 voltos akkukhoz vannak tervezve. Természetesen töltenek az EV6 és Ioniq 5 modellek is az alacsonyabb feszültségű töltőkön, de ilyenkor nem tudják kihasználni maximális töltési teljesítményüket. Ennek az az oka, hogy a CCS szabvány 500 Amperben szabta meg az áramerősség felső határát, márpedig ez 400 Volton maximum 200 kilowattot eredményez.

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

A megoldás két irányból érkezhet.

Egyrészt a Teslák is képesek egészen 250 kW-ig felfutni a saját töltőiken, pedig 400 voltos az aksijuk. A trükk az, hogy a Teslát nem nagyon érdekelte, hogy a CCS maximum 500 amperre van tervezve, az NACS ennél nagyobb áramerősséget is elvisel. Ha az E-GMP képes 600 Amper fogadására, akkor elérheti így is a maximális töltési teljesítményt.

Törökbálinton ez bírja a telepített szekrény a V3-as Superchargernél.

A másik megoldás, hogy a Tesla töltői emeljék meg a feszültséget ha 800 Voltos autó csatlakozik hozzájuk. Hogy erre a V3-as töltők képesek-e az jó kérdés, de elméletben 500 Voltig és 631 Amperig vannak méretezve. Így akár 500 Volt és 480 Amper is elég lehet a maximális 240 kilowatthoz, ha az E-GMP-s autóknak ez így megfelel.

Egy ideje terjed azonban az a pletyka, hogy a Tesla Semi és a Cybertruck már szintén 800+ voltos rendszert használnak – ezt látszik megerősíteni az is, hogy az autógyártó szerint a pickup képes lesz használni a speciális, Tesla kamionok töltésére kialakított oszlopokat is. Emiatt pedig az látszik valószínűnek, hogy a V4-es töltők már támogatják a 400 volt feletti akkufeszültségeket is – még ha az első ilyen európai töltő nem is lett így konfigurálva.

Kíváncsian várjuk mire jutnak a két gyártó képviselői, műszaki szakemberei, de valószínűleg nem most merül fel először ez a technikai kérdés az NACS szerződések kapcsán, hiszen a GM Ultium aksija is 800 voltos, mégis a Tesla töltőit választotta az autógyártó.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.