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
auto
2024. 05. 03. péntek

Több ezer dízel Volkswagent tilthatnak ki az utakról?

egyéb

A dízelbotrány következményei nem csak a hatósági vizsgálatok és amerikai, illetve német büntetőperek voltak a Volkswagen konszern számára, de azok az autósok is pénzt követeltek, akik megvették a csaló szoftverrel szerelt autókat – Amerikában például a csoportos per végeredménye egy 9,5 milliárd eurós számla lett.

A vállalat jogászai most biztosra mennek, nem akarják, hogy ez megismétlődhessen.

Lemondó nyilatkozat

Az autógyártót nyugtalanítják azok a luxemburgi bírósági ítéletek, amelyek már több egyedi esetben kimondták, hogy a Thermofenster nevű megoldásuk szabálytalan, amennyiben az automatika az év nagy részében kikapcsolja a kipufogógáz visszavezetést – és tisztítást -, tekintet nélkül arra, hogy az a típusengedély révén papíron legális-e vagy sem. Hasonlóan aggasztó lehet, hogy a német DUH környezetvédelmi szervezet pert nyert az autógyártó és a KBA nevű állami szerv ellen, hasonló, a Thermofenstert érintő kérdésben – bár ennek az ügynek még nem ismerjük a végét, mivel a vesztes felek panasszal éltek.

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

Az autógyártók nem is tagadják, hogy csalnak

Így az Automobilwoche szerint a konszern most arra a döntésre jutott, hogy

a márkakereskedések által forgalmazott használtautók csak akkor adhatóak el, ha a vevő írásban nyilatkozik, hogy tisztában van vele, hogy autója a Thermofenster nevű szoftveres védelemmel van szerelve, és akkor sem él kártérítési kérelemmel a gyártóval szemben, ha esetleg későbbi bírósági ítéletek kitiltják a forgalomból az ilyen járműveket, illetve ismételt értékesítésük emiatt alacsonyabb áron lehetséges csak.

A lap állítólag látott egy belső emailt, amelyet az Audi értékesítési láncba küldtek ki a központból, de úgy tudják a Volkswagen kereskedők is hasonló üzenetet kaptak. A gyártó attól tart, hogy a korábbi európai ítéletek hatására más országokban is hasonlóan döntenek majd a bíróságok, ami újabb vásárlói kártérítési pereket vonhat maga után. Az érintett autók 2017 augusztusa előtt készült dízelek, ezek közül is azok, amelyek nem rendelkeznek az RDE (Real Driving Emissions) minősítéssel, amely igazolja, hogy nem trükköznek a kibocsátási értékekkel.

A szigorú belső utasítás szerint nem lehet aláríni adásvételi szerződést, amíg az ügyfél nem írja alá a külön dokumentumot.

Ám a német lap által megkérdezett Volkswagen és Audi kereskedések szkeptikusak, egyikük konkrétan úgy fogalmazott, ilyet egyetlen ügyfél sem fog aláírni.

Érik a BMW dízelbotránya?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.