A Citroën ë-C3 már jelenleg is egy létező autó, január végén számoltunk be az egyelőre csak Indiának szánt újdonságról. Ám most úgy néz ki, jövőre Európába is elhozzák a típust, mégpedig jó áron. Felvették a kesztyűt Lehet, hogy a nagy hazai rivális, a Renault román leányvállalatának a Dacianak a sikere változtatta meg a Citroën vezetésének gondolkodását, de az is elképzelhető, hogy eleve ezt tervezték, csak nem verték nagy dobra. Most viszont a brit Auto Express tudta meg egészen biztos forrásból, Thierry Koskas-tól, a francia márka vezetőjétől, hogy a korábbi – nyilvános – tervekkel ellentétben nem csak Inidiában lehet majd elektromos C3-at kapni, 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 2024-ben Európába is megérkezik a kisautó, mégpedig vonzó, 25 ezer eurós áron, ami 9-10 millió forint közé teszi a várható magyar árcédulát. Ez nemcsak, hogy jóval olcsóbb, mint a 14,5 milliós Opel e-Corsa, de a méretkategória jobban felszerelt benzineseivel teszi hasonló árkategóriába az új elektromos Citroënt. A cég vezetője áttörésről beszél, mivel szerinte normálisan felszerelt, európai gyártású, 300 km feletti hatótávú villanyautó nem lesz jövőre a piacon a C3-ason kívül. Az autó alapjait a Stellantis Smart Platform nevű padlólemeze adja majd, amely a jelenlegi e-CMP továbbfejlesztett változata, és a CEO szerint nagyon rugalmas és versenyképes, ezért tudnak ilyen árcédulával versenyezni. Az autót Nagyszombaton, a cég szlovákiai üzemében gyártják majd, ahol a kifutó, belsőégésű motoros C3 is készül, a Peugeot 208 mellett. Citroën ë-C3 – ez az indiai változat., ami február óta kapható. Koskas arról nem beszélt, hogy az autó a jelenlegi indiai modell dizájnját és műszaki paramétereit kapja-e majd, de, azért érdemes a várakozásainkat kordában tartani, ugyanis az ottani modell 29 kWh-s aksija, 57 lóerőt (42 kW) és 107 km/h végsebességet, valamint 1 órás DC villámtöltést jelent. Ez tényleg inkább a Spring, mintsem az e-Corsa szintje – de persze valamit valamiért. A vezérigazgató egyébként a brit lapnak végig a kínai versenytársakról beszélt, és azt mondta, hogy az elektromos C3 mutathatja meg, hogy igenis tud velük Európa versenyezni. Citroën ë-C3 (India) Citroën ë-C3 (India) Citroën ë-C3 (India) Ennél többet majd az autó őszi premierjén tudhatunk meg – a kiszállítások 2024 elején kezdődnek. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!