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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Terepmintás Cybertruck: álca vagy PR?

elektromos autó

A Cybertruck prototípusát 2019 novembere óta ismerjük, így már volt időnk megszokni a meghökkentő formát, és bár azóta több apró részletben finomodott a dizájn, sőt, elméletben a méretek is picit csökkentek, valószínűleg az autók iránt érdeklődő közönségben nincs mára senki, aki ne tudná, hogy néz majd ki a Tesla ősszel debütáló pickupja.

Most mégis álcázták. Vagy mégsem?

Terepmintában

A Cybertruck gyártása 2-3 hónap múlva kezdődhet, ha a Tesla tényleg még szeptember végén át akarja adni az első példányokat az amerikai vásárlóknak. Így a tesztelés most már az ún. beta autókkal folyik, amely nem egy egyedi prototípust, vagy korai tesztjárművet (alfa), hanem a sorozatgyártásra tervezett példányokat jelent.

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

A Tesla kaliforniai tesztcsapat most Palo Alto közelében nyúz egy ilyen járművet, amely azzal keltett nagy feltűnést, hogy terepmintásra volt fóliázva. A dizájn még jót is tett a kocsinak, a minták hatására valahogy kevésbé ormótlan. Ám ha ezzel a fóliával álcázni akartak kisebb változtatásokat, akkor rosszul döntöttek, ugyanis a közösségi média tele lett az autóról készült videókkal és képekkel, így az is felmerül, PR fogás volt a különleges változat.

A vállalat egyébként korábban már beszélt róla, hogy a hidegen hajlított, rozsdamentes acél burkolat nem kap fényezést, ami miatt kevésbé kell majd babusgatni a kocsit a természetes környezetében, erdőkön, farmokon, építkezéseken használva, hiszen nincs minek megkarcolódnia, ha pedig mégis sérül a felület, azt könnyű lesz kijavítani. Ám ha valaki mégis más külsőt szeretne, akkor a fényezés híján csak a fóliázás marad majd neki.

Felreppentek olyan hírek is, hogy akár gyárilag is lesznek ilyen opciók, de ezt továbbra is valószínűtlennek tartjuk, mivel az, legalábbis utólag, kézzel, autónként pár napos munka szokott lenni, ami vállalhatatlanul lassú a sorozatgyártásban.

Az viszont elképzelhető, hogy a vállalat azt teszteli valós körülmények között, hogyan viselkedik az autófólia a fényezetlen, acéllemezeken, elkezd-e leválni, az alapvetően lakkozott karosszériaelemekre tervezett műanyag.

A tesztcsapat egyébként áthajtott a kocsival egy gyorsétterem autós részén is, ami nem azt volt hivatott tesztelni, hogy befér-e a monstrum, hanem, Elon Musk Twitteres reakciója szerint, az In-N-Out gyorsétterem-lánc Palo Alto-i helyszínének meglátogatása a tesztautóval egyfajta hagyomány a Tesla fejlesztőmérnökeinél.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.