Az MEB platform története, kicsit több, mint 3,5 évvel ezelőtt, 2019 november 4-én kezdődött a Volkswagen ID.3 sorozatgyártásának elindulásával. Mostanra 13 típus, és egymillió autó készült ezeken az alapokon. És egyelőre marad még egy darabig Herbert Diess hagyatéka. Egymillió Az MEB, azaz Modulare E-Antriebs-Baukasten, tehát moduláris elektromos platform Herbert Diess stratégiájának egyik fontos alappillére volt, ugyanis a rugalmas, skálázható megoldással több márka, igen széles termékpalettáját kívánták lefedni, ezzel jócskán elosztva a fejlesztési és gyártási költségeket. Persze a vállalatnak volt bőven baja a technológiával, különösképp annak elektronikájával és szoftverével, és a költséghatékonyságban is vannak jobban szereplő versenytársak, de az mindenképp az MEB számlájára írható, hogy számításunk szerint eddig legalább öt márka 13 modellje épült rá, mégpedig most már összesen egymillió darabban. ✨ one million cars, one platform!✨ Celebrating our electric vehicle platform, MEB, with five brands! 🌎 By now, Audi, Cupra, Skoda, Volkswagen & Volkswagen commercial are pushing 8 factories in China, Europe & US 👀 More 2 come: small MEB-family w/ Cupra, Skoda & Volkswagen! pic.twitter.com/lOS9cUZpD8 — Volkswagen Group (@VWGroup) June 16, 2023 Az ID.3 volt az első fecske, melynek gyártása 2019 november 4-n indult, ám a kezdeti problémák, no meg az időközben végig söprő COVID miatt csak 2020 őszén kezdték kiszállítani az autókat. Tavasztól napi 800 db ID.3 készül majd Zwickauban A wolfsburgi autónak spanyol testvére is született, a Cupra Born személyében, aztán érkeztek a VW ID.4, ID.5, ID.6 (Kína), illetve ID.7 modellek, de a Volkswagen ID. Buzz is MEB-re épül. Itt a hétszemélyes ID.Buzz Vannak persze jómódúbb, prémium rokonok is a családban, amelyek az Audi Q4 e-tron és Sportback, valamint kínai Q5 e-tron verziói, és születtet igen sikere cseh unokatestvér is, a Škoda Enyaq iV és Coupé személyében. Villanyautó teszt: Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro A legfrissebb távoli kuzin a Ford Explorer, a márka új kölni villanyautója, amely a napokban került gyártásba és ősszel érkezik a boltokba. Karbonsemleges gyárat nyitott a Ford Kölnben Bár korábban úgy tűnt, az SSP platform már 2025-ben elkezdheti leváltani az MEB-t, a mostanra már jól ismert fejlesztési nehézségek miatt az a projekt 2028-ra csúszott, így fejlesztés alatt van az MEB+, amely nagyobb hatótávokat és gyorsabb töltést ígér, és az első modellje az elektromos Tiguan lehet majd. Premier: ez a 10 milliós villany-Volkswagen Készül emellett az MEB-Entry is, amely a kisebb méret mellett az olcsóbb gyártásra koncentrál és az ID.2 sorozattal debütálhat 2025-ben. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!