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
auto
2024. 05. 05. vasárnap

Már egymillió autó készült a Volkswagen MEB platformjára

elektromos autó

Az MEB platform története, kicsit több, mint 3,5 évvel ezelőtt, 2019 november 4-én kezdődött a Volkswagen ID.3 sorozatgyártásának elindulásával. Mostanra 13 típus, és egymillió autó készült ezeken az alapokon.

És egyelőre marad még egy darabig Herbert Diess hagyatéka.

Egymillió

Az MEB, azaz Modulare E-Antriebs-Baukasten, tehát moduláris elektromos platform Herbert Diess stratégiájának egyik fontos alappillére volt, ugyanis a rugalmas, skálázható megoldással több márka, igen széles termékpalettáját kívánták lefedni, ezzel jócskán elosztva a fejlesztési és gyártási költségeket.

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

Persze a vállalatnak volt bőven baja a technológiával, különösképp annak elektronikájával és szoftverével, és a költséghatékonyságban is vannak jobban szereplő versenytársak, de az mindenképp az MEB számlájára írható, hogy számításunk szerint eddig legalább öt márka 13 modellje épült rá, mégpedig most már összesen egymillió darabban.

Az ID.3 volt az első fecske, melynek gyártása 2019 november 4-n indult, ám a kezdeti problémák, no meg az időközben végig söprő COVID miatt csak 2020 őszén kezdték kiszállítani az autókat.

Tavasztól napi 800 db ID.3 készül majd Zwickauban

A wolfsburgi autónak spanyol testvére is született, a Cupra Born személyében, aztán érkeztek a VW ID.4, ID.5, ID.6 (Kína), illetve ID.7 modellek, de a Volkswagen ID. Buzz is MEB-re épül.

Itt a hétszemélyes ID.Buzz

Vannak persze jómódúbb, prémium rokonok is a családban, amelyek az Audi Q4 e-tron és Sportback, valamint kínai Q5 e-tron verziói, és születtet igen sikere cseh unokatestvér is, a Škoda Enyaq iV és Coupé személyében.

Villanyautó teszt: Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro

A legfrissebb távoli kuzin a Ford Explorer, a márka új kölni villanyautója, amely a napokban került gyártásba és ősszel érkezik a boltokba.

Karbonsemleges gyárat nyitott a Ford Kölnben

Bár korábban úgy tűnt, az SSP platform már 2025-ben elkezdheti leváltani az MEB-t, a mostanra már jól ismert fejlesztési nehézségek miatt az a projekt 2028-ra csúszott, így fejlesztés alatt van az MEB+, amely nagyobb hatótávokat és gyorsabb töltést ígér, és az első modellje az elektromos Tiguan lehet majd.

Premier: ez a 10 milliós villany-Volkswagen

Készül emellett az MEB-Entry is, amely a kisebb méret mellett az olcsóbb gyártásra koncentrál és az ID.2 sorozattal debütálhat 2025-ben.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.