A teljes közelgő elektromosautó-felhozataláról lerántotta a leplet a Fisker Inc. a pénteken tartott bemutatónapján. Az elsősorban a BMW-nél és az Aston Martinnál megálmodott formaterveiről híressé vált tervező és üzletember 2016-ban alapította meg új autóipari vállalatát, amelynek jelenleg egy terméke, az Ocean SUV elérhető a vásárlók számára, de már egy ideje olvashatunk olyan újdonságokról, mint a Pear, a Ronin, vagy az Alaska. A Product Vision Day 2023 rendezvényen ezek mind közönség elé álltak, és külön hírekben meg is mutatjuk őket. A legnagyobb sajtóvisszhangot a Pear váltotta ki, aminek ára 29.900 dollár, átszámítva 10,6 millió forint alatt fog kezdődni. A vezérigazgató hozzátette, hogy mivel az autó jogosult lesz a szövetségi támogatásra az Amerikai Egyesült Államokban, akár már 22.400 dollárért, átszámítva mintegy 7,9 millió forintért is haza lehet majd vinni. A 7500 dolláros támogatás feltétele az amerikai gyártás, amit a Foxconn fog végezni a Lordstown Motors egykori gyárában Ohio államban. A Pear az Ocean-nél kisebb, kompakt SUV, amely egy úgynevezett SLV1 (Simple, Light, Volume) acél padlólemezre épül. Ez a műszaki alap Fisker elmondása szerint egyszerű és olcsó sorozatgyártást eredményez (a Pear állítólag 35%-kal kevesebb alkatrészt használ, mint az Ocean), így alacsony áron tudja értékesíteni a vásárlóknak. Sajtóértesülések szerint a Pear két akkuméretben lesz kapható, az egyik 160-240 kilométer, a másik pedig 480 km feletti hatótávot kínál majd. A Pear, mely a Personal Electric Automotive Revolution szavak kezdőbetűiből kapta nevét, utalva forradalmi megoldásaira, valóban tartogat érdekes funkciókat. Az autó csomagtérajtaja például nyitásnál teljesen eltűnik az autó aljában (innen kapta nevét: Houdini Trunk), hogy még véletlenül se legyen útban senkinek, pláne a szűk városi utcákon – ezt a premier felvételén 47:17-nél lehet megnézni. A csomagtér kapacitásáról nincs pontos infónk, de a motorháztető alatt egy hőszigetelt frunk (tároló) is megtalálható. Az autó egyébként meglepően tágas, alapvetően ötszemélyes, de készülni fog hatszemélyes változat is. További érdekesség, hogy a Pearben a Blade dolgozik majd – na nem a BYD akkutechnológiája, hanem egy új szuperszámítógép, ami brutális 6,2 teraflop teljesítményre képes, így az autó tulajdonképpen egy guruló mini adatközponttá válhat, teszi hozzá Fisker. A nagy számítási teljesítmény egyik előnye, hogy az autó akár mesterséges intelligenciával is tud gondolkodni annak érdekében, hogy még azelőtt jelezni tudja a meghibásodást, hogy az bekövetkezne. Mindez jól hangzik, de a Fiskernek egyelőre nem erőssége a tervek megvalósítása – az idei első és második negyedévben is elmaradt a kitűzött gyártási céltól és jelentős veszteséget halmozott fel. A Fisker Ocean jelenleg a Magna graz-i gyárában készül. A Pear várhatóan 2025 közepétől lesz elérhető az Egyesült Államokban, és úgy tudni, Európában is meg fog jelenni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!