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 Kevesebb mint egy hónap múlva, szeptember 2-án új elektromos tanulmányautóról rántja le a leplet a BMW – ezt Oliver Zipse, a bajor autógyártó igazgatótanácsának elnöke jelentette be a tegnapi féléves konferenciahíváson. Az újdonságra azért lesz érdemes odafigyelni, mert nem csupán az a Neue Klasse padlólemez adja az alapját, amelyre hazánkban, a debreceni BMW-gyárban építik majd a villanyautókat, hanem ez már egy a sorozatgyártáshoz közeli változatú bemutatóautó lesz, azaz sokat elárul majd arról a stílusról, amit a BMW-k új generációja fog képviselni. BMW i Vision Dee A BMW az idei CES elektronikai szakkiállításon mutatta be a közönségnek az úgynevezett i Vision Dee koncepciót, amely a Neue Klasse-korszak első hivatalos hírnöke, noha a szenzoros műszerfallal felszerelt, szuperempatikus személyiséggel felvértezett, és színváltós festékkel lekent furcsaságban még inkább a jövő technológiáinak felvonultatására koncentráltak, semmint az új platform első megvásárolható modelljének ismertetésére. Szeptemberben várhatóan ez a tanulmány kap majd egy sokkal érettebb, utcaibb formát. Változtatja a színét és még beszél is – szupermodern autóval állt elő a BMW A Neue Klasse elektromos autói a BMW hatodik generációs akkumulátortechnológiáját használják majd, ami állítólag 30%-kal nagyobb hatótávot ad a márka jelenleg elérhető villanyautóiban használt megoldásnál, ráadásul 50%-kal olcsóbban gyártható, és a gyártásához köthető emisszió is 60%-kal alacsonyabb. Az akkukapacitás modelltől függően várhatóan 75 és 150 kWh között alakul majd, a teljesítmény pedig a leggyengébb autókban 268, a sportosabb járművekben pedig akár 1341 lóerő (200 és 1000 kW) is lehet. A Neue Klasse legelső modellje egy elektromos szedán lesz, amelynek gyártása a tervek szerint 2025-ben indul Debrecenben. 2026-tól Münchenben is gyártani fognak villanyautókat az új platformon, valamint Kínában, és Mexikóban is gyártásba kerül a padlólemez. Csúcsot döntött a BMW debreceni gyára A szeptember 2-án bemutatott új BMW-t a müncheni IAA Mobility rendezvény látogatói élőben is megtekinthetik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!