A BMW-vel szemben, a másik nagy német prémium márkánál már kevésbé örülhetnek az elmúlt negyedév számainak, és bár a tisztán elektromos eladások növekedése százalékosan szépen mutat, a cég volumenében megfigyelhető arányuk is elmarad a müncheni riválisétól. De valószínűleg nem emiatt fő most legjobban a fejük. Európa az erős váruk A Mercedes-Benz személyautós üzletága, beleértve a Smart autóit is, négy százalékkal kevesebb autót adott el az idei év harmadik negyedévében, mint tavaly, ám a tisztán elektromos autóik eladásai 66 százalékkal nőttek, arányuk pedig már 12 százalékot tett ki a teljes volumenben. A bajor konkurencia azonban most minden tekintetben lenyomta Stuttgartot, több autót adtak el, nem csökkentek a számaik, és másfélszer annyi villanyautót szállítottak le mint a Merci.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Márkára bontva látszik igazán, hogy mennyire megviseli a Smart eladási adatait a modellpaletta teljes leváltása, de azért most már előbb-utóbb átjutnak ezen és felfut az új modellek termelése. A regionális képet nem kell túl sokat magyarázni, gyakorlatilag csak Európában növelte eladásait a cég, Ázsiában és Észak-Amerikában - azon belül is a világ legnagyobb autópiacain Kínában és az Egyesült Államokban - 12 illetve 15 százalékkal csökkentek az eladások. A Mercedes-Benz számai az előző, második negyedévet alapul véve sem tűnnek sokkal jobbnak, talán annyi pozitívumot lehet kiemelni, hogy a 196 ezres kínai adat 13 ezerrel több, mint amit a Q2-ben láttunk. A vállalat sajtóközleménye kiemeli, hogy elektromos kínálatukban igen népszerű az EQA (+108%) és az EQB (96%), valamint, hogy az EQS és EQS SUV együttes eladásai 53 százalékkal 26 ezer fölé nőttek. Az idei év első kilenc hónapjában a vállalat 1.529.800 személyautót adott el (+2%), és várakozásai szerint idén nem fogják növelni, inkább csak szinten tartják eladási darabszámaikat. Kínában fékez a BMW, de az elektromos eladások megint csúcsot döntöttek Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!