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
auto
2024. 04. 27. szombat

Kétszázmilliós villanyhajót mutatott be a Porsche

egyéb

Számos autógyártó gyárt kiegészítő termékeket a kocsik mellé, és ezek gyakran legalább annyira szolgálják az imázs növelését, mint a tényleges bevétel generálását. Prémium márkáknál gyakran látunk drága, finom bőrből készült holmikat, bőröndöket, vagy ruhákat is.

Na de hajót, kevesen gyártanak.

Csendes fantom

A Frauscher Shipyard hajógyártó és a Porsche közös munkájának eredménye a Fantom Air, nevű teljesen elektromos, 8,67 méter hosszú és 2,49 méter széles, kilenc személyes hajó. A Frauscher adja magát a hajótestet, illetve építi a járművet, amely a jövőre debütáló Macan EV elektromos rendszerét kapta meg a Porschétől.

A 2800 kilós hajó egy 100 kWh-s akkupakkal rendelkezik, amelyet akár 250 kW teljesítménnyel is tölthetünk, ha van a vízparton ekkora teljesítményű villámtöltő, de persze van egy 11 kilowattos fedélzeti töltő is. A Fantom Air motorja folyamatosan 170 kW, de csúcsteljesítményként 400 kW leadására is alkalmas. Ezzel 41 km/h utazó és 85 km/h csúcssebességet érhetünk el a vízen, ami elég szép teljesítmény.

A hatótáv utazósebességgel 45 kilométer, de az optimális hajótest-sebességgel akár 100 kilométer is kihozható az aksiból.

A gyártó szerint a Garda tavon egy töltéssel simán megoldható egy 35 kilométeres, hat városkát érintő túra, de ha Monacóból tartunk Saint-Tropez-ba a Földközi-tenger partja mellett, akkor – elfogadhatatlan módon – Cannes-ban meg kell állnunk tölteni az 57 kilométeres út alatt. Máshogy lefordítva 2-3 órás üzemidőről beszélnek.

A Porschénál azt mondják, hogy a hajtásláncot kifejezetten a hajóra optimalizálták, tehát nem csak simán levettek pár hajtóművet és aksit a szalagról. ennek része volt az is, hogy a motort egy speciális, teljesen vízhatlan dobozba helyezték.

Az akkumulátor csomag a hajó végén található lounge rész alatt helyezkedik el.

A villanyhajó természetesen prémium szolgáltatásokat nyújt, így a műszerfalon egy 12 collos LCD kijelző található, a horgony is elektromos, orrtoló berendezéssel, LED vízalatti világítással és prémium hangrendszerrel is felszerelték, de van beépített borhűtő és egy tikfa-borítású a fürdéshez kialakított platform is a hajó végén.

Első körben 25 darab First Edition készül a hivatalosan Frauscher x Porsche 850 Fantom Air nevű hajóból, amelyet a napokban mutattak be a Garda tavon.

Az osztrák gyártású hajó kiszállításai jövőre kezdődnek, az induló ár pedig 561.700 euro, nagyjából 217 millió forint.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.