Megérkezett Budapestre az új, tisztán elektromos Ford Explorer első bemutató példánya, amit ma este hatig bárki megnézhet a Petrányi Autó Budaörsi úton lévő Ford szalonjában. Természetesen én sem hagytam ki a lehetőséget, hogy a tavaszi statikus bemutató után egy működő autóba ülhessek. A szalonba egy legmagasabb felszereltségű, gyönyörű Lucid Red színű autó került, amiben amennyire meg tudtam ítélni minden elérhető extra kipróbálható. Persze az autó most még nem vihető el tesztkörre, de a beltér és az infotainment már így is alaposan megnézhető. Ford Explorer Az autó kinyitás és beszállás után azonnal menetkész, a fékpedálra lépve már csak a menetirányt kell kiválasztani a kormányoszlop jobb oldalán lévő elforgatható kapcsolóval. Van ugyan benne Start/Stop gomb, de nem kell használni. Az autó tudja, hogy ha beülünk, akkor vezetni akarunk, ha pedig kiszállunk, akkor valószínűleg nem. De a menüt nézegetve ennél érdekesebb dolgokra is fény derülhet. Így például arra, hogy az Explorer is támogatni fogja a V2L áramkivétet, amivel az akku 20%-os szintjéig szabadon gazdálkodhatunk az energiával, egy konnektoron keresztül tápellátást biztosítva a legfontosabb fogyasztóinknak, vagy kiránduláskor a magunkkal vitt eszközöknek. A beépített navigáció egyelőre nagyon jól használhatónak tűnik. Pillanatok alatt töltésekkel együtt megtervezi az utat olyan egzotikus helyekre is, mint London vagy Isztambul. Nem esik kétségbe, hogy nem elég a töltöttség, nem kérdezi meg, hogy akarunk-e tölteni útközben (mi más választásunk van?), egyszerűen csak megmutatja, hogy merre menjünk. (Beszédes, hogy a magyarországi szakaszokra 50-es és 75-ös töltőket tervezett, míg tőlünk dél-keletebbre is talált olyan töltőket, ahol az autó tudása jól kihasználható. Szomorú, hogy ez nem a navigáció hibája.) A hosszabb utaknál a kijelzőn csak az első négy töltési helyszínt mutatja, de talán elég is ennyire előre látni. Ezekhez viszont írja a tervezett érkezési és a töltési időket, így képet kaphatunk arról, hogy nagyjából mire számíthatunk. Rómáig annak ellenére elég neki négy töltés, hogy a szalonban mindössze 42%-on volt a töltöttsége. A méretes álló képernyőn nagyon könnyű a felület használata, nem kell apró kezelőelemeket eltalálni. De ami nekem a legjobban tetszik az a tölthetőség állapotát mutató képernyő. Ezen az autó őszintén elárulja, hogy az adott pillanatban hány kW-tal lehetne tölteni, illetve hány perc előkondicionálásra lenne szüksége ahhoz, hogy a maximális töltési teljesítményt elérhessük. A navigációban töltőt beállítva az autó természetesen előkondicionálja magát, de ezt akár kézzel is kérhetjük, ha inkább valamelyik telefonos applikációval szeretnénk navigálni. @villanyautosok.hu Budapestre érkezett a Ford elejtromos ujdonsága az Explorer, megnézheted a Petrányi budaörsi szalonjában ma estig! #fordpetranyi #fordexplorer ♬ Chill Vibes – Tollan Kim Ha lemaradtál a tavaszi bemutatónkról, akkor abból bővebben is megismerheted az új Ford Explorert. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!