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 Az ID.3 jelentős ráncfelvarrása után most az ID.4/ID.5 testvérpár kapott pár kevésbé látványos, de annál fontosabb módosítást. Például kétféleképp is gyorsabb lett. Modernizálás A Volkswagen sajtóközleménye szerint megkezdték a rendelések felvételét az ID sorozat SUV tagjának frissített változataira, amelyek új, következő generációs infotainment rendszert, hatékonyabb és erősebb motorokat, valamint új akkucellákat kaptak. A vállalat egy új, nagyobb, 12,9 colos érintőképernyőt szerelt a két modellbe, amelyen az operációs rendszerük legújabb verziója fut. A gyártó szerint ennek sokkal intuitívebb lett a használata, pontosabb lett a beszédfelismeréssel működő asszisztense, és felhő alapú időjárási adatokkal, tőzsdei, valamint sporteredményekkel látták el. Végre megvalósult a felhasználók által egyik leggyakrabban kért fejlesztés is, és a képernyő alatti érintésérzékeny gombok háttérvilágítást kaptak, így a sötétben nem kell vakon kitapogatni őket. Még egy újítást kapott a beltér, ugyanis mostantól rendelhető egy 480 wattos, 10 hangszórós, külön mélynyomós Harman Kardon hangrendszer is a két modellhez. A vállalat a most gyártásba kerülő ID.7-nél mutatta be új, hatékonyabb és erősebb villanymotorjait, amelyeket most a szedán után elsőként az ID.4 és ID.5 páros Pro változatai kapnak meg. A hátsó kereket hajtó új motor teljesítménye 60 kilowattal, 210 kilowattra (286 LE) nőtt, a nyomaték pedig 310-ről 545 Nm-re módosult. A kétmotoros, összkerékhajtásos változat összteljesítményét is 210 kilowattban határozták meg, ami 15-tel több, mint korábban. A GTX sportmodellek is erősebb, 250 kW (340 LE) teljesítményű hajtásláncot kaptak, amelynek segítségével 5,4 másodperces gyorsulás érhető el. A GTX, valamint a Pro változatok végsebessége mostantól egységesen 180 km/h, a belépő szintű, 125 kW (170 LE) teljesítményű Pure verzióé pedig 160 km/h. A hatékonyabb motoroknak köszönhetően a különböző változatok hatótávja is megnőtt valamelyest, így az egymotoros ID.4 Pro 550 WLTP kilométert (+17 km), az ID.5 Pro pedig 556 WLTP kilométert (+11 km) tud mostantól megtenni. Az új motorok mellé frissített akkucellák is járnak – ezek kapacitása (Pro, GTX) azonban maradt nettó 77 kWh, és a hátsókerékhajtású változatok töltési csúcsteljesítménye is maradt 135 kW. Az összkerekes verziók esetében azonban 175 kW-ra nő a töltési teljesítmény, ami 10 perc alatt 178 km hatótáv visszatöltését teszi lehetővé – természetesen a megfelelő körülmények, töltöttség, akkuhőmérséklet és gyári fogyasztási adatok esetén. Bár erről a sajtóközlemény nem szól, úgy tudni, hogy a nagyakkus egy és kétmotoros autók töltési teljesítményének különbsége abból adódik, hogy más akkubeszállítótól más cellákkal készül a két verzió. A belépő ID.4 Pure 52 kWh-s akkuját mostantól 110 helyett 115 kilowattal lehet tölteni. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!