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
auto
2024. 05. 03. péntek

Fontos pontokon frissült a Volkswagen ID.4/ID.5 testvérpár

elektromos autó

Az ID.3 jelentős ráncfelvarrása után most az ID.4/ID.5 testvérpár kapott pár kevésbé látványos, de annál fontosabb módosítást.

Például kétféleképp is gyorsabb lett.

Modernizálás

A Volkswagen sajtóközleménye szerint megkezdték a rendelések felvételét az ID sorozat SUV tagjának frissített változataira, amelyek

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

új, következő generációs infotainment rendszert, hatékonyabb és erősebb motorokat, valamint új akkucellákat kaptak.

A vállalat egy új, nagyobb, 12,9 colos érintőképernyőt szerelt a két modellbe, amelyen az operációs rendszerük legújabb verziója fut. A gyártó szerint ennek sokkal intuitívebb lett a használata, pontosabb lett a beszédfelismeréssel működő asszisztense, és felhő alapú időjárási adatokkal, tőzsdei, valamint sporteredményekkel látták el.

Végre megvalósult a felhasználók által egyik leggyakrabban kért fejlesztés is, és a képernyő alatti érintésérzékeny gombok háttérvilágítást kaptak, így a sötétben nem kell vakon kitapogatni őket.

Még egy újítást kapott a beltér, ugyanis mostantól rendelhető egy 480 wattos, 10 hangszórós, külön mélynyomós Harman Kardon hangrendszer is a két modellhez.

A vállalat a most gyártásba kerülő ID.7-nél mutatta be új, hatékonyabb és erősebb villanymotorjait, amelyeket most a szedán után elsőként az ID.4 és ID.5 páros Pro változatai kapnak meg. A hátsó kereket hajtó új motor teljesítménye 60 kilowattal, 210 kilowattra (286 LE) nőtt, a nyomaték pedig 310-ről 545 Nm-re módosult. A kétmotoros, összkerékhajtásos változat összteljesítményét is 210 kilowattban határozták meg, ami 15-tel több, mint korábban.

A GTX sportmodellek is erősebb, 250 kW (340 LE) teljesítményű hajtásláncot kaptak, amelynek segítségével 5,4 másodperces gyorsulás érhető el. A GTX, valamint a Pro változatok végsebessége mostantól egységesen 180 km/h, a belépő szintű, 125 kW (170 LE) teljesítményű Pure verzióé pedig 160 km/h. A hatékonyabb motoroknak köszönhetően a különböző változatok hatótávja is megnőtt valamelyest, így az egymotoros ID.4 Pro 550 WLTP kilométert (+17 km), az ID.5 Pro pedig 556 WLTP kilométert (+11 km) tud mostantól megtenni.

Az új motorok mellé frissített akkucellák is járnak – ezek kapacitása (Pro, GTX) azonban maradt nettó 77 kWh, és a hátsókerékhajtású változatok töltési csúcsteljesítménye is maradt 135 kW. Az összkerekes verziók esetében azonban 175 kW-ra nő a töltési teljesítmény, ami 10 perc alatt 178 km hatótáv visszatöltését teszi lehetővé – természetesen a megfelelő körülmények, töltöttség, akkuhőmérséklet és gyári fogyasztási adatok esetén. Bár erről a sajtóközlemény nem szól, úgy tudni, hogy a nagyakkus egy és kétmotoros autók töltési teljesítményének különbsége abból adódik, hogy más akkubeszállítótól más cellákkal készül a két verzió. A belépő ID.4 Pure 52 kWh-s akkuját mostantól 110 helyett 115 kilowattal lehet tölteni.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.