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
auto
2024. 04. 27. szombat

Kínában fékez a BMW, de az elektromos eladások megint csúcsot döntöttek

elektromos autó piac

Egy évvel ezelőtt a BMW csoport minden száz eladott autójából még csak 9 volt tisztán elektromos, az idei év harmadik negyedévében viszont ez a szám már 15-re emelkedett. Az elektromos eladások növekedése ugyan lassult a második negyedévhez képest, de a 80 százalék még így is tiszteltre méltó adat.

Főleg hogy a cégcsoport egésze csak 6 százalék alatti növekedést produkált.

Alte Klasse

A BMW vadonatúj, debreceni gyártású villanyautójára még pár évet várnunk kell, de a vállalat addig sem marad új elektromos modellek nélkül. Egy évvel ezelőtt az utolsó pár ezer legyártott i3 mellett, az i4, az i7, az iX, az iX3, illetve a MINI Cooper SE szerepeltek a palettán, míg most már az iX1 is a család tagja, heteken belül pedig érkezik a vásárlókhoz az i5 és a Rolly-Royce első elektromos autója, a Spectre is

A régiókat tekintve Ázsia és azon belül is Kína továbbra is gyengélkedik - itt a vásárlók rohamosan állnak át az elektromos modellekre, és úgy tűnik a nagy áttörés egyelőre elmaradt a bajoroknál. Európában és az amerikai kontinensen azonban 12,9, illetve 8,9 százalékos növekedést ért el a konszern modellpalettája.

Ahogy említettük, a villanyautó eladások közel 80 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest, de a növekedés üteme valamelyest lassult - Q2-ben még 117 százalékos bővülésről tudtunk beszámolni.

A plug-in hibridek az előző negyedév esése után most stagnáltak, de az év első kilenc hónapját tekintve 11 százalékos mínuszban vannak. Tavaly január és szeptember között még 27 ezerrel több plug-in fogyott a bajor márkánál, mint elektromos, idén viszont alaposan fordult a kocka, és a villanyautók 108 ezer darabbal múlták felül őket.

Végül nézzük a csoport márkáit egyenként.

A Rolls-Royce még az idei évben megkezdi a Spectre kiszállításait, ám amíg első elektromos autója megérkezik, a mutató nullán áll.

A MINI az év eleji erős visszaesés után úgy tűnik 10-11 ezer között stabilizálta negyedéves elektromos eladásait. Növekedni nem tudott 2022-höz képest, de a harmadik negyedév legalább szinten tartotta a számokat.

A BMW márka négyezer darabbal megdöntötte eddig rekordját, amelyet az előző negyedévben állított fel. Nagy mennyiséget idén még nem várunk az i5-ből, de ha lesz újabb rekord Q4-ben, ahhoz már pár ezer darabbal hozzájárulhat ez a modell is.

Tovább növelte elektromos eladásait a Volkswagen Csoport

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.