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 Két új tisztán elektromos tanulmányt mutatott be a Lexus a Japán Mobilitási Kiállításon. Az LF-ZC modell egy futurisztikus, mégis funkcionális és áramvonalas szedán, amelynek sorozatgyártása már 2026-ban megindulhat, az LF-ZL pedig egy elektromos SUV zászlóshajó koncepció, amely a Lexus márka jövőképét mutatja be. Lexus LF-ZL A Lexus célja, hogy Európában 2030-ra, globálisan pedig 2035-re kizárólag elektromos járműveket értékesítsen. A cél érdekében teljesen új moduláris járműszerkezetet vezetnek be, új gyártási technológiákat alkalmaznak majd, valamint teljesen felülvizsgálják járműszoftver-platformjukat. Az új Arene operációs rendszer személyre szabott vezetési élményt, valamint kiterjesztett szórakozási és kapcsolódási lehetőségeket kínál majd. Lexus LF-ZC A következő generációs BEV platform a vezetési élményt ötvözi majd a legmodernebb villamosítási technológiával és szoftverrel. Az újrahasznosítás és fenntarthatóság jegyében pedig megjelenik a bambuszra, mint jellegzetes anyagra kifejlesztett technológia. A Lexus villanyautók kompromisszumok nélkül ötvözik majd a funkcionalitást a szépséggel, amit az összes szerkezeti alkatrész méret- és tömegcsökkentése tesz lehetővé.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 Mivel nincs szükség motortérre, az aerodinamika és az esztétika egyensúlyát megtartva a légellenállási együttható (Cd) 0,2 alatt maradhat. Az alacsony motorháztető minden korábbinál kiterjedtebb látómezőt biztosít az autó belsejéből. A jobb légellenállás és a súlycsökkentés javítja a jármű hatékonyságát, végeredményben a hatótávot. Az alacsony profilú akkumulátor több rugalmasságot biztosít a jármű tervezőinek, ami vonzóbb sziluettet eredményez, miközben az alacsony súlypont segít a jobb vezetési élmény elérésében. Az akkumulátor szerkezetének egyszerűsítésével és tömörítésével nagy energiasűrűség érhető el. Az LF-ZC a Lexus villamosítási útját szimbolizálja karcsú arányaival, alacsony súlypontjával, tágas utasterével és érzelemgazdag kialakításával, amely a funkcionalitást és az esztétikát ötvözi, miközben izgalmas vezetési élményt ígér. A tanulmány nevében a C betű nem a méretosztályra utal, hanem a koncepció küldetésére: ez a jövőbeli, zéró károsanyag-kibocsátású Lexus katalizátorként hivatott szolgálni, amely felgyorsítja az elektromobilitás új korszakával együtt járó lehetőségek, a fokozott menetdinamika, a korlátok nélkül megvalósítható formanyelv, valamint az exkluzív ügyfélszolgálatások kibontakoztatását. Az aerodinamika előtérbe helyezése mellett a villanyautók jellegzetes jellemzőinek beépítésével a tervezőcsapat arra törekedett, hogy egy magával ragadó forma elérésére törekedett. A teljesen sík padló és a panorámatető kívülről nem látható mértékben növeli a belső teret. A tanulmányautó meghökkentően alacsony (1390 mm), mégis tágas belső teret kínál. Az LF-ZC tanulmány hosszúsága 4750 mm, szélessége 1880 mm, tengelytávolsága 2890 mm. Az LF-ZL koncepció egy olyan jövőbe nyújt bepillantást, ahol a mobilitás, az emberek és a társadalom zökkenőmentesen integrálható. A vezetési élményt személyre szabják, a jármű a vezető szokásai alapján személyre szabott javaslatokkal segíti az interakciót. Az 5300 mm hosszú, 2200 mm széles és 1700 mm magas zászlóshajó-tanulmány célja, hogy az emberek a kívánt életüket élhessék, miközben pozitívan hozzájárulnak személyes környezetükhöz, a tágabb környezethez és a társadalom egészéhez. Lexus LF-ZL A járművezető mindkét koncepciójárműben új generációs, teljesen digitális intelligens „irányítóközpontot” kap, amely intuitív és gyors hozzáférést biztosít az alapvető kezelőszervekhez. A korábban széles területen elosztott kezelőszerveket a járművezető számára könnyedén elérhető digitális felületekre gyűjtötték össze, így a vezetéshez szükséges funkciók, a biztonsági és vezetéstámogató rendszerek, a vezetési mód kiválasztása a bal oldalra kerültek, míg a kényelmi funkciók, például az audiorendszer, a klímaberendezés, a telefon vezérlése, valamint az AI-funkciók a jobb oldalon találhatók. Hiányzik a megszokott központi érintőképernyő, helyette az utas előtt egy széles formátumú, testreszabható kijelző található, így elkülönülnek a járművezető, valamint az utas számára kínált funkciók. Az információkat a szélvédőre kivetítő head-up kijelző a „szemed az úton” elvet egy távoli látómező elhelyezésével támogatja. A vezető fókuszvesztését, a tekintet és a fejmozgás minimalizálásához digitális oldalsó tükrök is hozzájárulnak, így a jármű környezete a vezetésre összpontosítva kísérhető figyelemmel. A tanulásra képes, mesterséges intelligencia alapú hangfelismerő rendszer szintén azt támogatja, hogy a járművezető folyamatosan a forgalomra összpontosíthasson. Az új Arene OS szoftver lehetővé teszi a funkciók frissítését, hogy a biztonsági rendszerek és a multimédiás funkciók egyaránt lépést tartson a fejlődéssel. A tanulásra képes rendszer olyan útvonalra és vezetési módra vonatkozó javaslatokat tesz, amelyek igazodnak a vezető preferenciáihoz, napi tevékenységihez, szokásaihoz és figyelembe veszik aktuális hangulatát. A fenntarthatóságot a bambuszrostokból készülő belső felületek, kárpitok biztosítják, amely teljes mértékben újrahasznosítható. A vázszerkezet a gigacasting öntési technológiának köszönhetően mindösszesen három nagyméretű elemből áll majd össze. Ez a megoldás nem csak gyorsabbá és olcsóbbá teszi a gyártást, de szilárdabb szerkezetet is eredményez, így a jármű biztonságosabb lesz. Ezen kívül az akkumulátort, a kábelkötegeket, a vezérlőegységeket és villanymotorokat már az összeszerelés korai fázisában be lehet építeni, ezért a gyártási folyamat során az autó önjáró lesz, így nincs szükség a megszokott összeszerelő sorokra, ami rugalmasabb és helytakarékosabb gyártást eredményez., csökkenti a tömeggyártás átfutási idejét, és költségek megtakarítását teszi lehetővé. A megújulás első kézzel fogható eredménye az a 2026-ban forgalomba kerülő középkategóriás modell lesz, amelynek előtanulmánya most a Japán Mobilitási Kiállításon bemutatkozott. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!